ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
אנחנו מקיימים מפגשים והשתלמויות למורות.ים במגמות תיאטרון. כאן תוכלו להתרשם ממפגשים יחודיים שקיימנו בעבר, ולהרשם או להזמין מפגשים עתידיים.
"*" indicates required fields
לימור יצחייק ואודי בן סעדיה
אחרי שני סבבים מוצלחים שמחים לפתוח את סדרה נוספת של מפגשים!
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט שיצרנו במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה מונחית על-ידי יוצר/ת עצמאית מתחום התיאטרון, ועוסקת בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר שלו/ה. כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה. מטרתנו במפגשים אלה, להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד.
את הפרויקט הזה התחלנו בתקופת הקורונה בזום. בחרנו להמשיך להשתמש בזום, על מנת לאפשר למורות ומורים מכל חלקי הארץ, לקחת חלק במפגשים בקלות.
בכל מפגש יתקיימו שתי שיחות עם שני יוצרים שונים.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
מסע בין הטיפשות לפיוט בדמותו של הליצן. הליצן הוא דמות כמעט ערומה-חשופה – הוא הכי רואה והכי נראה. הוא רואה – רגיש נוכח בכל רגע ונשימה, והוא נראה – בחזותו, במבטו בהוויתו הבאה מנקודת מבטו הנאיבית הטיפשית – אינו יודע להסתיר את רגשותיו. במפגשנו נפגוש איכות זו, ונתרגל כיצד ניתן להשתמש בה בכל עבודה על כל דמות או מחזה.
לימור יצחייק היא שחקנית, ליצנית ויוצרת עצמאית. בוגרת הסטודיו ניסן נתיב ת"א. בעשור האחרון מקדישה את יצירתה לעבודה על הליצן. מופיעה עם דמותה הליצנית "פרלה" בהצגות, מופעים ומסדרונות בית החולים.
איך מעבדים יצירה ספרותית להצגת תיאטרון למה כדאי לשים לב ומאיזה "מוקשים" רצוי להישמר. איך הופכים יוצר ענק כמו ש"י עגנון ליצירת תאטרון חיה ונושמת. איך "נותנים כבוד" לסופרים גדולים שעדיין חיים ביננו ועדיין שומרים על העצמאות שלך כיוצר.
אודי בן סעדיה הוא מחזאי ובמאי. בוגר המגמה לבימוי בחוג לתיאטרון של אוניברסיטת תל אביב. מבקר הספרות של אתר "וואלה". מחזותיו הוצגו בין השאר בפסטיבל עכו, ובתיאטרונים צוותא ותמונע בתל אביב. ספר הסיפורים שלו "חג שמח אדון נחמיאס" יצא בהוצאת הקיבוץ המאוחד. כתב טורים סאטיריים בעיתונים "חדשות", "מעריב" ו"העיר".
מאיה בואנוס ואלמה וייך
אחרי שני סבבים מוצלחים שמחים לפתוח את סדרה נוספת של מפגשים!
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט שיצרנו במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה מונחית על-ידי יוצר/ת עצמאית מתחום התיאטרון, ועוסקת בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר שלו/ה. כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה. מטרתנו במפגשים אלה, להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד.
את הפרויקט הזה התחלנו בתקופת הקורונה בזום. בחרנו להמשיך להשתמש בזום, על מנת לאפשר למורות ומורים מכל חלקי הארץ, לקחת חלק במפגשים בקלות.
בכל מפגש יתקיימו שתי שיחות עם שני יוצרים שונים.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
בשלב מאד מוקדם הרגילו אותנו לחשוב שיצירה מתחילה מרגע אחד של השראה, אבל מה אם היא מעוגנת במחקר, דמות, חומרים ארכיונים או עדות שבמקרה נתקלנו בה? בסדנה נתמקד במציאת הסיפור ובתהליך היצירה הייחודי לסוגה הדוקומנטרית. דרך דוגמאות שונות מיצירתה של מאיה בואנוס נבין כיצד תיעוד יכול להפוך למופע ונתנסה באופנים שונים בהם הארכיון הופך למחזה.
מאיה בואנוס היא יוצרת, במאית ושחקנית. זוכת פרס רוזנבלום לשנת 2020. בוגרת החוג ללימודי התיאטרון באואניברסיטה העברית בירושלים ובוגרת תואר שני בהצטיינות במסלול שחקן-יוצר-חוקר באוניברסיטת תל אביב. כמו כן למדה משחק וקולנוע במכללת סנטה מוניקה שבלוס אנג'לס ולימודי משחק בבית צבי. חברה בקבוצת התיאטרון ׳חולות׳ בניהולו של ד"ר חן אלון ומייסדת האנסמבל ״Buenos אנסמבל״ הירושלמי המורכב משחקנים ומוזיקאים. לצד פועלה כיוצרת מקורית מכהנת בואנוס כמנהלת ומלווה אמנותית בפרויקטים רבים, וככתבת עבור עיתון ״מעריב״ ומגזין החדשות הפמיניסטי "פוליטיקלי קוראת".
מטקסט לדרמה. דרך הסיפור האישי והמיתוס התנכי, נבדוק איך השאלות המתעוררות בנו משמשות ליצירת דרמה מקורית.
*אנא הצטיידו בנייר ומכשיר כתיבה.
אלמה וייך היא מחזאית, במאית, רכזת מגמת תיאטרון. הצגות שכתבה וביימה עולות בתיאטרון תמונע, קבוצת התיאטרון הירושלמי ועוד.
חנה ואזנה ואורלי רביניאן
אחרי שני סבבים מוצלחים שמחים לפתוח את סדרה נוספת של מפגשים!
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט שיצרנו במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה מונחית על-ידי יוצר/ת עצמאית מתחום התיאטרון, ועוסקת בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר שלו/ה. כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה. מטרתנו במפגשים אלה, להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד.
את הפרויקט הזה התחלנו בתקופת הקורונה בזום. בחרנו להמשיך להשתמש בזום, על מנת לאפשר למורות ומורים מכל חלקי הארץ, לקחת חלק במפגשים בקלות.
בכל מפגש יתקיימו שתי שיחות עם שני יוצרים שונים.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
הסדנא תעסוק בנופי הילדות האוטוביוגרפיים, הקולינריים והארכיטקטונים ובהקשרים הפוליטיים שלהם. נעבור בחלונות ובמראות הביוגרפיה שלנו באמצעות כתיבה, זכרון, שירה, ריח וטעם ונשתמש בהם ככלי ביטוי המחברים בין אישי ופוליטי בין גיאוגרפי לביוגרפי.
חנה ואזנה היא בימאית יוצרת, כותבת ומנחת קבוצות. עבודותיה מתמקדות בחיפוש של שפה תיאטרונית לשאלות ותכנים העוסקים בהצטלבות של זהות מזרחית-מגדר-ומעמד.
דימוי בימתי מאפשר ליוצרת לתווך באופן ישיר ואפקטיבי את האמירה שלה לקהל ולזקק את מהות ההצגה בכל רגע. בסדנא נתבונן ונתנסה באופן פרקטי בתהליך בחירה ובניה של דימויים, באמצעות רפרנסים מתוך הטרילוגיה פוסטהום של הבמאית אורלי רביניאן.
אורלי רביניאן היא במאית ויוצרת תיאטרון הפועלת בישראל ובחו״ל. גוף העבודות האחרונות שלה – טרילוגית ״פוסטהום״ – כולל את ״טקס תה פרסי השתתפותי״ (פרפורמנס בלוקיישנים משתנים); עיבוד פמיניסטי ל-״האיש עם הפרח בפה״ מאת לואיג׳י פירנדלו (תמונע, תיאטרון יפו ותיאטרון חיפה); ו-״פרהסיה״ -מחזה מקורי (תמונע).
אביטל דבורי וצבי סהר
אחרי שני סבבים מוצלחים שמחים לפתוח את סדרה נוספת של מפגשים!
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט שיצרנו במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה מונחית על-ידי יוצר/ת עצמאית מתחום התיאטרון, ועוסקת בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר שלו/ה. כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה. מטרתנו במפגשים אלה, להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד.
את הפרויקט הזה התחלנו בתקופת הקורונה בזום. בחרנו להמשיך להשתמש בזום, על מנת לאפשר למורות ומורים מכל חלקי הארץ, לקחת חלק במפגשים בקלות.
בכל מפגש יתקיימו שתי שיחות עם שני יוצרים שונים.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
על האנשה וטרנספורמציה של חפצים, שפה המאפשרת יצירה חזותית עשירה ומגוונת, המפתחת ומגרה את דמיונו של הקהל. נלמד מעברים ממציאות יומיומית לפנטזיה ובחזרה למציאות דרך חפצים, ושימושים שונים ומגוונים של חפצים יומיומיים, המשרתים את העלילה והדמויות.
אביטל דבורי היא יוצרת עצמאית רב תחומית, בימאית, בובנאית וליצנית רפואית. בעלת תואר שני באומנות המופע עם התמחות בתאטרון פיזי ותאטרון בובות וגם תלמידת דוקטורט בחקר ליצנות רפואית. זכתה בפרסי תאטרון שונים עבור יצירותיה, המשלבות ז'אנרים שונים כמו קרקס, בובות, חפצים, טקסט, תנועה וליצנות.
שימוש בוידאו ובמצלמות במעגל סגור הוא צורה בסיסית בתיאטרון של ימינו. בסדנא הנוכחית נבדוק את מערכת היחסים שנרקמת בין הקהל לבין הדמות המצולמת, ולאלמנטים הנלווים להופעה הכפולה של הדמות – גם על הבמה וגם על המסך.
צבי סהר הוא המנהל האמנותי של אנסמבל עיתים ומפתח שפת התיאטרון PuppetCinema. במאי ההצגות "פתאום דפיקה בדלת", "הדרך לעין חרוד", "מתיא", "מסע בין חלמונים" ו "המפץ הגדול".
אביגיל רובין, יואב ברתל וירדן גלבוע
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom, ימי שני, בשעה 20:30. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
איך מתחילים דיאלוג עם יוצר תנועה לגבי מחזה שכולו מילים?
איך פועלת הכוריאוגרף, ומה העוגנים שמכוונים אותו ביצירת התנועה להצגה?
איך ומתי מפנה הבמאי מקום לכוריאוגרפית, ואיך מקשיב הכוריאוגרף לשפה הבימתית שנוצרת איתו אך גם בלעדיו?
אביגיל רובין ויואב ברתל יוצרים במשותף במסגרת אנסמבל תוצרת בית, אותו הקימו בשנת 2008. האנסמבל עוסק ביצירות בימתיות שנעות על התפר שבין תיאטרון למחול. בין הצגות האנסמבל: יאבל'ק (זוכת פסטיבל עכו 2015), המרקיד (זוכת פרס קיפוד הזהב 2010), שתמות אמן, חומוס צ'יפס סלט, עליהום, ועוד.
אביגיל, רכזת מגמת מחול בביה"ס בני דרור, יואב מורה לתיאטרון בביה"ס מוזות.
במפגש נצפה בקטעים מתוך פרויקט התנ"ך יצירת המופת המפורסמת של כלת פרס ישראל רינה ירושלמי, כדוגמא לתהליך עבודה ייחודי.
נחשוף וננתח את המרכיבים מהם נבנה תהליך העבודה המאפשר לחבר בין עולמו האישי של השחקן/נית ליצירה (עבודה עם טקסט, תרגול פיזי, עבודות אישיות של השחקנים בהשראת החומר, חשיבות חלל החזרות ליצירה, אחריות ומשמעת השחקן/נית ועוד)
נראה כיצד תהליך שכזה הוא גם כלי נהדר לעבודה עם תלמידים. עבודה על מונחי יסוד בעולם המשחק (מונולוג, דיאלוג, עבודה על דמות וכדומה) וכמובן בעבודה על הפקות.
ירדן גלבוע, במאית שחקנית מחזאית ומורה לתאטרון. כמורה מלמדת ומביימת בתאטרון הקאמרי במכינת הנוער, בתיכון לאומנויות תלמה ילין ובבתי ספר למשחק.
כבמאית יצירותיה עלו בישראל בתאטרון הקאמרי, תאטרון צוותא, תאטרון תמונע, תאטרון יפו ועוד. יצירתה "FREEDOM OF SPEECHLESS " עלתה כשיתוף פעולה ישראלי שוויצרי והוצגה ברחבי שוויץ וברלין.
כמחזאית כתבה את יצירתה האחרונה "המדריך לגידול ילד" על בסיס ספרו של אלדר גלאור, וביימה את ההצגה שהתקבלה לפרויקט החשיפה הבינלאומית לתאטרון.
כשחקנית הייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה הראשי בהצגה "פרגינט" של רינה ירושלמי, וכשחקנית בהצגה "לאה" של אנסמבל פספורט, בטקס פרסי התאטרון .
למדה משחק ובימוי בבית הספר לאומניות הבמה –"סופי מוסקוביץ'" , את הכשרתה המקצועית והמעשית רכשה בעשור האחרון כשחקנית יוצרת ב"אנסמבל עיתים" של כלת פרס ישראל רינה ירושלמי.
*המפגש עם ירדן יתחיל מיד לאחר המפגש עם יואב.
אלית ובר ושרון גומבוש
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom, ימי שני, בשעה 20:30. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
מה ההבדל בין פרופ לאובייקט לחפץ דרמטי? איזה שלל משמעויות ודימויים יכול חפץ לשאת אחריו ולמה זה טוב? בסדנא נעמוד על יכולותיו של החפץ לייצג דמות, דבר או רעיון, כאשר הוא כשלם גדול יותר מסך חלקיו. נבין ונתנסה כיצד החפץ מייצר דימוי ועל אילו כללים הוא חייב לענות לשם כך?
(כדאי ורצוי להכין מראש חפץ או יותר לשימוש ספונטני בסדנא, עדיף חפץ שיכול לנוע או בעל מפרקים או אפשרויות תזוזה. כלומר: עדיף חולץ פקקים על פני כף עץ.)
אלית ובר , יוצרת עצמאית של תיאטרון בובות וחפצים וביבליותרפיסטית. בעלת BA בתיאטרון וMA בטיפול ביבליותרפיה. בוגרת מצטיינת של ביה"ס לתיאטרון חזותי בירושלים 99', מאז, מנחה שחקנים ובובנאים ביצירת מופע, מלמדת מטאפוריקה בתיאטרון בובות וסטוריטלינג, ומטפלת. יצירותיה זכו בפרסים שונים והועלו בארץ ובעולם, וכולן משלבות תיאטרון חזותי ושחקנים. כמו: פרנהיים, אשת, איך בטעות, אלמלא, מעט מידי מעיל, הרוקמת, המוזה של ביאליק, ועוד.
מהי סצנוגרפיה? כיצד היא מושפעת מנקודת המבט של הבמאי המוביל את היצירה? במה היא שונה מעיצוב תפאורה ועיצוב תלבושות? כיצד נחשוף את התלמידים למהות החשובה של העיצוב הבימתי בפענוח וההבנה של הצופה את המופע? איך "נפתח" להם את הראש לרעיונות חדשים? איך נעזור להם לקשר את העיצוב לשאלה הפורייה ולאמירה של ההצגה?
ואיך בכלל מביאים את הרעיונות שיהיו להם לפועל כשנגמר התקציב למגמה?
שרון גומבוש במאית, כותבת, שחקנית יוצרת, מורה ורכזת מגמת תיאטרון בתיכון תום בית אקשטיין גבעתיים. בוגרת תואר שני בבימוי תיאטרון מטעם אוניברסיטת ת"א, זוכת מלגת הצטיינות פקולטטית. שפטה בתחרות פרס קיפוד הזהב, ייסדה את מעבדת הבמאים הבינלאומית Insted-Israel , ביימה והדריכה במסגרת אדר"ד 2018 בטולוז, צרפת. מייסדת אנסמבל "קיבוץ גלויות". בין היצירות בהן לקחה חלק: מופע הרחוב "EYE ♥ U פיקאסו" שהציג בפסטיבל הפרינג' בסין וברחבי הארץ; כתבה ומשחקת במופע "התנהגות אנושית בסיסית"; ההצגה "חיה רעה" שביימה זכתה בפרס התנועה מטעם תאטרון הסימטה; המופע "מפה לאוזן – בעכו העתיקה" שיצרה יחד עם צליל-חן זקס זכה במקום הראשון בקטגוריית חוצות בפסטיבל עכו 2018; ביימה והשתתפה במופע "התחנה הבאה קיבוץ גלויות" מופע תלוי מקום בשיתוף הקהל; ההצגה "רסיסים" שביימה בפסטיבל סמול במה 10 זכתה בפרס הבימוי ועיצוב התפאורה.
*המפגש עם שרון יתקיים מיד לאחר המפגש עם אלית.
חיים עבוד ומאי זרחי
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom, ימי שני, בשעה 20:30. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
במפגש נתמקד במתן כלים פרקטיים להדרכת תלמידים שיסייעו בזיהוי הפוטנציאל הקומי הטמון בטקסט ובמימושו הבימתי- הן מבחינת בימוי והן מבחינת עיצוב דמויות ואפיון סגנון משחקן.
לאצו, כניסה קומית, חוק השלוש, הפוטנציומטר הפיזי, הקומי שבדמות ועוד כלים ועקרונות יסוד ששורשן אי שם בקומדיה דל'ארטה.
חיים עבוד אמן מסכה. שחקן, במאי ויוצר תאטרון עצמאי. ממייסדי להקת התיאטרון סקפינו ומנהלה האמנותי. להקת סקפינו מתמחה בקומדיה, תאטרון פיזי, קומדיה דל'ארטה, ומשחק עם מסכות. שיחק, ביים וכתב בהצגות שונות במרכזי הפרינג' השונים ומופעי רחוב בפסטיבלים שונים בארץ ובחו"ל. מביים ומלמד בבתי ספר למשחק ובמגמות תיאטרון. משלב עבודת מסכות בהנחיית קבוצות בעלות רקע מיוחד.
מבין יצירות הלהקה- 'הקמצן לאן?' , 'ההם מהצד השני', 'דון פרלימפלין ואהבתו לבליסה בגן ביתו', 'פלאשבק', 'כבוד של שר' ועוד.
התקופה האחרונה מביאה אותנו להתעסק ללא הפסק במרחב האישי ובמיקום שלנו ביחס לאחרים ואחרות. עיסוק מטריד ובסיסי זה מהווה קרקע מעולה לסדנה ולהבנה של הכוח והמשמעות הנובעת מעבודה מדויקת של גוף בחלל.
בסדנה נתייחס לאופן שמיקום הפרפורמר על הבמה ותנועתו ביחס לקהל מכוננים תוכן וחומר שניתן לעבוד איתו. באמצעות תרגילים כוראוגרפיים פשוטים, נגבש כלים לעבודה עם תלמידי/ות תיאטרון בכיתה ובזום, כך שאלו יפתחו את הדמיון ואפשרויות הקומפוזיציה הבימתית.
מאי זרחי, כוראוגרפית ופרפורמרית. בוגרת האקדמיה למחול ברוטרדם הולנד והתוכנית לכוראוגרפיה ex.e.r.ce במונפלייה צרפת, בניהולם האמנותי של קסבייה לה רואה ומתילד מונייה. הייתה אסיסטנטית של הכוראוגרף וויליאם פורסיית בפרנקפורט גרמניה. יוצרת עצמאית בספקטרום בין עבודות בימתיות, תלויות-מקום והשתתפותיות משנת 2008. זרחי מתעסקת ביחסים האפשריים בין מדיום המחול למדיום המוזיקה. היא יוצרת עבודות ״כוראו-סונוריות״ בהן היא חוקרת את חומריות התנועה ביחס לחומריות הסאונד, דרך שיתופי פעולה עם אמניות ואמנים מתחומי הסאונד, הקול, המוזיקה. בעבודותיה היא מייצרת מרחבים אינטימיים ולימינליים המזמינים את הקהל להקשיב, ומציבים במרכז את חווייתו, נוכחותו הפיזית והיחס שלו למרחב בו הוא נמצא. בין עבודותיה בשנים האחרונות: untitled(הזירה הבינתחומית, פסטיבל צוללן 2019, הוצגה במרכז לאמנות עכשווית תל אביב), קול יום (אוהבים אמנות באוצרותה של דפנה קרון, 2018), the VOICES (פסטיבל צוללן 2017) ועוד. אוצרת את סדרת סינמאי קולנוע כוראוגרפי – סדרת הקרנות של עבודות בימתיות שלא נראו בארץ מסיבות שונות, שלאחריהן מתקיימת שיחת סקייפ בלייב עם היוצרים/ות (במרכז לאמנות עכשווית תל אביב). מלמדת בבית הספר לתיאטרון חזותי ירושלים וכמורה אורחת באקדמיה למחול בירושלים, מרכז כלים ועוד.
*המפגש עם מאי יתקיים מיד לאחר המפגש עם להקת סקפינו.
אפרת שטינלאוף וארי טפרברג
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
המפגשים יתקיימו ב-Zoom, ימי שני, בשעה 20:30. כל מפגש יחולק לשני חלקים של 45 דק', בכל חלק תתקיים שיחה עם יוצר/ת. סה"כ: שעה וחצי. ההשתתפות במחיר סמלי ובהרשמה מראש.
לשאלות: [email protected]מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
יצירת אמנות מגיבה למציאות בה היא חיה. המציאות שלנו החל ממרץ האחרון השתנתה, זירת האמנות ובמיוחד האמנות החיה ספגה מהלומה ואנחנו מנסים ללהטט בין ההעדר לבין ההגבלות.
איך מייצרים מופע שמגיב למציאות ולתנאים משתנים, איך עובדים עם המציאות המקוונת ביצירה שלוקחת בחשבון את הקהל ומערבת אותו במופע באופן אקטיבי. נבחן ביחד מה הוא פרפורמנס, כיצד דרך התבוננות פרפורמטיבית על העולם שסביבנו אנחנו מגבשים כלים ליצירה, כיצד פרפורמנס הוא כלי שמגיב למציאות באופן מיידי וכיצד ניתן לייצר היום תגובות פרפורמטיביות למציאות המורכבת בה אנחנו חיים היום.
אפרת שטינלאוף, יוצרת ומנהלת תוכן אמנותי. בוגרת תואר שני בהצטיינות במסלול שחקן חוקר יוצר באוניברסיטת תל אביב. תואר ראשון בסמינר הקיבוצים בבימוי והוראת תאטרון ותואר ראשון ושני במנהל עסקים. מרכזת מגמת תאטרון בתיכון יובלים באור יהודה, מלמדת בסמינר הקיבוצים. חברה באי"ב. ניהלה אמנותית את הפסטיבל בבאר יעקב ב 2017. מביימת סרטי VR בחברת אקטיביו. מבין ההצגות שביימה: "ציד עכברושים", תמונע, "הבית זה מה שמפריד" פסטיבל עכו 2014, "הציפור הצבועה", מרכז הבמה 2015, "לשמור עליך" בתאטרון הארצי לנוער. יצרה וביימה את ההצגות: "בתיאבון" בסמטה, "ראיתם את הכלב שלי?", "התליין והנידון למוות" תאטרון קצר, "סטארטאפ" בתאטרון נחמני, "רק בהצבעה" מופע בכיתה "מקסימום נמות", "טרה אינקוגניטה" בפסטיבל תמונע, "1948" בתהליך לקראת פסטיבל עכו 2020.
סיפור יצירתה של עבודתו של ארי טפרברג – ״אני רוצה לרקוד, קייט!״ שמתחיל בהתאהבות במחזה, ממשיך בפירוק והפשטה שלו עד לשלד, ומסתיים ביצירת עבודה חדשה לגמרי בעקבות כל אלה.
נתבונן בהשראות, מחשבות, יעוד מהחזרות וקטעים מהיצירה הסופית וננסה להתחקות אחר הזרמים התת-קרקעיים שמובילים תהליך יצירתי, והעירנות הבלשית שהוא מצריך מאיתנו.
ארי טפרברג הוא יוצר רב-תחומי, פרפורמר ובמאי אופרה. בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי 2013, זוכה פרס הצטיינות מטעם קרן ירושלים 2011. כיוצר עצמאי יצר את העבודות ״ולבי כמעט עמד מלכת״ – נוצרה עם תיאטרון Westfluegel בלייפציג. העבודה הוצגה ברחבי הארץ, בגרמניה, פולין, איטליה, צרפת ועוד; "אני רוצָה לרקוד, קייט!" – בפסטיבל עכו 2014, זוכת פרס השפה הבימתית; "מה קרה לקול שלי?" ו"קפריזות".
הקים יחד עם עם ענבל יומטוביאן את אנסמבל 'גולדן דלישס'. עבודות הצמד הוצגו הארץ ובכל רחבי העולם.
ב-2019 יצר את הוידאו ״צריך להיות מוכן להרפות ממה שהעין רואה״ לתערוכה ״מבט מצועף״ במוזיאון ישראל, בה שימש גם יועץ אמנותי. כפרפורמר שיתף פעולה עם יונתן לוי, אנה וויילד ויסמין גודר שבלהקתה הוא חבר מאז 2015. בתחום האופרה והמוסיקה ביים ארי את ״פטר והזאב״, ״שלם״ בפסטיבל ׳מקודשת׳, וכן את האופרות ״כך עושות כולן״, ״הנזל וגרטל״, "דן השומר" ועוד.
מלמד קורס תנועה לזמרים בבי״ס למוסיקה בוכמן-מהטה, אוניברסיטת תל-אביב, ומוביל מסלול פרפורמנס בתכנית ׳ארט-טים׳ לנוער מצטיין באמנויות.
*המפגש עם ארי יתקיים מיד לאחר המפגש עם אפרת.
דורי אנגל
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
מה הופך את שייקספיר לנצחי כל-כך ואיפה זה פוגש אותנו היום?
בסדנה נתנסה בעבודה עם טקסט שייקספירי ונגלה את האפשרויות לביטוי יצירתי באמצעות שפה, דימוי, משקל ואמצעים רטוריים.
העבודה תכלול דרכים להנגשת הטקסט לתמידים, דרך דוגמאות מ'חלום ליל קיץ' ו'רומיאו ויוליה', וצפיה בהצגה לדוגמא: 'רומיאו וג'ולייטה' בגרסה דו-לשונית.
דורי אנגל הוא שחקן ובמאי המתמקד ביצירתו בדיאלוג עם הקלאסיקה.
עיבד וביים הצגות רבות על-פי יצירות שייקספיר ויזם את פסטיבל שייקספיר הבינלאומי בתיאטרון תמונע.
יצירתו הבימתית מותחת את גבולות הדרמה, ומנהלת דיאלוג עם עולם תיאטרון-הסיפור בשפה ובתנועה.
בין יצירותיו: עיבוד ל'המשפט' של קפקא, 'רומיאו וג'ולייטה' בערבית ובעברית ו'נוקאאוט' – דיאלוג עם נושאי מגדר במחזות שייקספיר.
שלישיית דוואי
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
במה נתנסה? בכוחו של השקט, בבהירות של משפט שנאמר ללא מילים, בחיפוש אחרי הליצן שחי בתוכנו (ואולי אף מציאתו). והעיקר, נשחק – כי זה מה שהליצנים עושים!
שלישיית דוואי איחדו את כוחותיהם ב-2014. כל אחד בא מרקע אחר: לושה גבריאלוב למד תיאטרון בשיטת מיירהולד אצל סופי מוסקוביץ׳, ויטלי אזרין להטט באש בחופי אמריקה הדרומית ופיודור מקרוב סובב את העולם כליצן במופע המופלא Slava's Snowshow. המשותף היה ונותר האהבה לליצנות התיאטרלית, והרצון להתמסר טוטאלית לאמנות הזאת. לקבוצה רפרטואר של 10 מופעים וסטודיו קבוע בפלורנטין. המופעים של דוואי הועלו בתיאטרון צוותא, בפסטיבל ישראל וכן בפסטיבלים בינלאומיים לתיאטרון בארה׳׳ב, רוסיה, ספרד, מקסיקו, הודו, סרביה, תורכיה, אוקראינה ואזרבייג׳אן.
עירא אבנרי
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
מפגש על טרילוגיית המחזות של אייסכילוס, שהוצגה ב- 458 לפנה"ס, הטרילוגיה היחידה שהשתמרה עד לימינו ושמהווה אבן-דרך חשובה בהתפתחות התיאטרון היווני בכל הקשור לשימוש בבית-הבמה, הסקנה, כלוקיישן דרמטי בעלילה הבדיונית. במפגש מבואי זה נעסוק בכמה סצנות מתוך ה"אורסטאה" כמצע לדיון במושג הבית, כפי שמשתקף בטרגדיה היוונית, ובדימוי הדרמטי של חזרה הביתה (Homecoming). נראה כיצד הבית מוצג בטרגדיה לא כמקלט בטוח אלא כמלכודת מוות, ונדון באופן שבו שפת הבמה ב"אורסטאה" מממשת שלושה סוגים של חזרה הביתה: באגממנון, חזרתו של אגממנון לארגוס ממלחמת טרויה, אחרי עשר שנות היעדרות, כדי למצוא את מותו מידי אשתו; בנושאות הנסכים, חזרתו של אורסטס לארגוס מפוקיס, לשם הוגלה בינקותו, כדי להרוג את אמו כנקמה על שהרגה את אביו; ובנוטות החסד, חזרתה של הדרמה מארגוס אל אתונה, ה'בית' התיאטרוני שלה.
עירא אבנרי הוא יוצר תיאטרון ודרמטורג המתמחה בעיבודים של קלאסיקות לשפה של תיאטרון חזותי. מלמד באוניברסיטת ת"א ובביה"ס למשחק ע"ש גודמן קורסים העוסקים בניתוח וביצוע של קלאסיקות. במקור, התמחה בלימודי פילוסופיה. עבודת הדוקטורט שלו עסקה במימד החללי של הפרפורמנס הפילוסופי של סוקרטס.
מיכל סבירוני
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
סדנת היכרות עם היוצרת מיכל סבירוני, והשפה הבימתית שהיא מפתחת מזה 20 שנה.
בסדנא נעסוק בתפר הדק שבין עיצוב ובימוי, ונחקור את האפשרויות הטמונות בחיבור ביניהם, בכתיבה, בדיאלוג בין במאי ומעצב ואם כיוצר האחראי על שניהם.
דרך דוגמאות, נבדוק איך החיבור הזה יכול להעשיר את היצירה, לקדם את העלילה, להיות חלק מהדמות, ובלתי נפרד מהפעולה הדרמטית והדרמטורגיה של ההצגה.
מיכל סבירוני שחקנית, בובנאית, ליצנית, יוצרת, בימאית ומנחת סדנאות. עבודותיה מועלות כבר 18 שנים במדינות רבות ברחבי העולם. מיכל נמצאת בחיפוש מתמיד אחר שפה בימתית אישית, המשלבת ז'אנרים במתיים שונים ואומנויות פלסטיות. יצירתה עוסקת בהבנת תהליכים אישיים וחברתיים והפיכתם לאירועים תיאטרוניים לתאטרון ולמרחב הציבורי. בעלת תואר ראשון בתיאטרון מאונ' הסורבון, בוגרת ביה"ס של ז'אק לקוק לשחקנים יוצרים וביה"ס לפנטומימה של מרסל מרסו, ולימודי CORPOREL MIME בפריז. השתתפה בסדנאות רבות ובן – תיאטרון השמש עם אריאן מנושקין, תיאטרון בובות עם פראנסואה לאזארו, מסכות ואקרובטיקה.
בין יצירותיה: האישה שנשמה יותר מידיי!/ השכונה/ לב/ האבולוציה של האהבה/ ארוע חלום/ אמא של דיקטטור / הראש בעננים/ ובקרוב "דף חלק". מלמדת במסגרות שונות ובהן ביה"ס לבובנאות של דבורה צפריר, הסטודיו ביפו ועוד. זכתה בפרסים בארץ ובעולם על עבודתה.
דניאל כהן לוי
מרחיבים שוליים, ביוזמת אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ובאמנות המופע, הוא פרויקט חדש שנוצר במיוחד עבור מורות ומורים במגמות תיאטרון. כל הרצאה או סדנה תונחה על-ידי יוצר/ת ותעסוק בעשייה הבימתית ובמקורות ההשראה והמחקר, כל אחד מעולמו, כל אחת מנקודת מבטה.
מטרתנו להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין קהילת המורים והמורות לבין יוצרות ויוצרים עצמאים, וליצור קשר עם התלמידים.ות שלכם: יוצרות ויוצרי העתיד, צופות וצופי העתיד, בזום, בכיתות, ובתקווה בקרוב גם באולמות.
מצפים להיפגש וללמוד יחד. הצטרפו אלינו!
עיבוד וניתוח המרכיבים הדרמטיים של המופע הפוסטמודרני: שבירת ציר העלילה ופירוק המהלך הנרטיבי, אינטרטקסטואליות, התערבויות וחציית גבולות בין קהל לבמה ולהפך, אירועים טקסיים, שילוב מדיומים, טשטוש הגבולות בין האירוע הפרפורמטיבי לחיים.
קריאה של המופע הפוסטמודרני דרך ארבע יצירות בימתיות מאת דניאל כהן לוי ויצירות עכשוויות נוספות: אני אישה לוחם, על כל צרה שלא תבוא, היעלמותו המסתורית של מ', Out Of Space
דניאל כהן לוי במאית, כותבת ויוצרת מבצעת. בעלת M.F.A בהצטיינות בחוג לאמנות התאטרון באוניברסיטת ת"א, ותואר B.Ed בהצטיינות, בבית הספר לאמנויות הבמה של סמינר הקיבוצים, כיום מלמדת במסלול הבימוי ומנהלת את המכינה בסמינר הקיבוצים. בין עבודותיה: Out Of Space (יצירה משותפת עם נמר גולן, פסטיבל תמונע 2019), הפרקליט (כתיבה ובימוי, תאטרון החאן ירושלים 2018), היעלמותו המסתורית של מ' (פסטיבל תמונע הבינלאומי 2017), על כל צרה שלא תבוא (יצירה משותפת עם נמר גולן, פסטיבל עכו 2015), קרקס של יהודים (כתיבה: דניאל כהן לוי ורוני ברודצקי, תאטרון חיפה 2017), אני אישה לוחם (הגלריה של אוניברסיטת ת"א 2014).
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
"*" indicates required fields
איב, אי״ב EVE – ארגון
יוצרים עצמאים
בתאטרון ואמנות המופע
ע״ר 580549962
פיתוח: מילילנד / ניהול הפרויקט: נתן סקופ