יוצרים תיקון // ליל שבועות 2020

בערב שבועות הזה, חמישי ה-28 במאי, יוצרות ויוצרי אי"ב נפגשים בזו אחר זה לסשן מסקרן של תיקון שבועות. כל יוצרת בעולמה, כל יוצר בחצר האחורית של יצירתו. בהתאם לדרישתו האלמותית של מאיר אריאל "קבלת משבצת, א -נו תוציא ממנה המירב", נתייצב כולנו בזום פומבי, חופשי וחינמי (או ב"דאנה" למי שמעוניין לתרום) ונדרוש להוציא ביחד את המירב מהמשבצת עליה אנחנו מתעקשים לדרוך ולא לשחרר.
הצטרפו אלינו. 
הקישור לזום ושאר פרטים כאן בהמשך.

אפרת שטינלאוף

תיקון מציאות/תיקון חברה

נטלי צוקרמן

הדרה של גוף אחר בעולם התיאטרון הישראלי

אי"ב עירא אבנרי
עירא אבנרי

מדוע קלאסיקה?

ארי טפרברג

הקשיבו הקשיבו

תיקון לשלוש נשים וגבר

אלמה וייך חושן

fake תנכי כהשראה ליצירה תיאטרונית

להקת סקפינו

המסכה ככלי השרדותי

מאי זרחי

מרחבים כוריאוגרפים

תיאטרון בובות למבוגרים

אריה אלדר

מי הזמין את הגבינה שלי?

קבוצת דוואי

אירוע פתיחה עם קבוצת DAVAI

מיכל סבירוני

דיוקן

יואב ברתל

שלושה מאלתרים

לימור יצחייק

תיקון ליל שבועות של פרלה

מיכאל קייט

כל השיטות מובילות לסטניסלבסקי

אודי בן סעדיה

"המלבוש" – עגנון על הבמה

יפה שוסטר

התיקון כאשליה

דורי אנגל

להציב מראָה אל מול הטבע – שייקספיר ותיקון החברה

אלירן כספי

הקסם הלא אובייקטיבי בהצגת יחיד

אפרת שטינלאוף

תיקון מציאות/תיקון חברה

תיקון: 20 דק
בשעה: 20:30

האם תאטרון או פרפורמנס יכולים לייצר שינוי בחברה? האם העשייה החברתית/ פוליטית דרך יצירה רק משקיטה את המצפון שלי כיוצרת? או שבאמת מצליחה להזיז משהו במציאות? 
האם זו יומרנות, צדקנות, התנשאות, למתוח ביקורת על סוגייה חברתית או פוליטית דרך תיאטרון?
האם התחושה שאני מצליחה לראות דברים מתוך פרספקטיבה רחבה ולהגיב אליהם אמנותית היא אמת או אשלייה?  והאם ההתעקשות על יצירת תיאטרון פוליטי במקום שבו יש צמצום וכרסום של הלגיטימציה לכך היא מלחמה בתחנות רוח?
בתום כל מופע של "רק בהצבעה" אנחנו עורכות דיון ועם הקהל. רבים נשארים לשיחה כי יש להם צורך לדבר, להשמיע ולשמוע וכי היצירה הטרידה אותם מאוד. וכמעט תמיד עולה השאלה (מצד הקהל) אז מה אפשר לעשות? איך משנים? 

בתיקון, ניגע בשאלות הללו ונרחיב אותן גם לפרספקטיבה היסטורית וגלובאלית. 

אפרת שטינלאוף –  במאית, מחזאית ויוצרת. בוגרת תואר שני בהצטיינות במסלול שחקן חוקר יוצר באוניברסיטת ת"א. תואר ראשון בסמינר הקיבוצים בבימוי והוראת תיאטרון ותואר ראשון ושני במנהל עסקים. מרכזת מגמת תיאטרון בתיכון יובלים באור יהודה ומלמדת בסמינר הקיבוצים. ניהלה אמנותית את הפסטיבל בבאר יעקב ב 2017. מביימת סרטי VR בחברת אקטיביו.  בין היצירות שביימה: "ציד עכברושים" בתמונע, "הבית זה מה שמפריד" בפסטיבל עכו 2014 ו"לשמור עליך". בין ההצגות שיצרה וביימה: "בתאבון", "רק בהצבעה" מופע בכיתה, "מקסימום נמות", "טרה אינקוגניטה".

נטלי צוקרמן

הדרה של גוף אחר בעולם התיאטרון הישראלי

תיקון: 20 דק'
בשעה: 22:30

השאלה שתעמוד במרכזו של התיקון תהיה – האם עולם התיאטרון הישראלי מוכן להתמודד עם גוף אחר?

בשנת 2020 אין בבתי הספר למשחק בארץ סטודנטים עם מוגבלות ואם הם מנסים להתקבל (ויש מעלית בבניין למשל) הם שומעים תשובות כמו "זה עולם קשוח ואין הרבה תפקידים שמתאימים לך". בתיאטראות (רפרטוארי ופרינג' כאחד), דמויות עם מוגבלות מגולמות על ידי שחקנים שאינם עם מוגבלות והשיח בנידון ובבעיות שכרוכות בכך לא קיים. גם אם לאט לאט השיח מתקדם, הוא נמצא בעיקר בפריפריה התרבותית ומתייחסים אליו כאל יצירה קהילתית או כאל נישה מאוד ספציפית.

שיחה משותפת של נטלי צוקרמן ונירה מוזר. 

נטלי צוקרמן היא יוצרת תיאטרון ופרפורמנס. נטלי היא מרצה, מנהלת אמנותית ודרמטורגית בתחום היצירה העצמאית. בשנים האחרונות היא מתמקדת ביצירה בתחום ה – Disability Art וזכתה בפרסים עבור עבודותיה "הגוף האחר" (2013) ו – "Practice Makes Perfect" (2015).

נירה מוזר – יוצרת וחוקרת בתחום המשלב בין לימודי מוגבלות לבין חקר התיאטרון והמופע. הנחתה, ביימה ואצרה עם מגוון קבוצות תיאטרון קהילתי. מלמדת באוניברסיטה העברית נושאים הקשורים לתיאטרון ושינוי חברתי, למוגבלות ול'אמנות-נַכות' (Disability Art).

עירא אבנרי

מדוע קלאסיקה?

תיקון עומק: 40 דק'
שעה: 23:30

יצירה קלאסית, כתב הפילוסוף ומבקר הספרות ג'ורג' שטיינר, "קוראת אותנו יותר משאנו קוראים אותה." בתיקון נתהה על משמעות האמירה הזאת ונשאל מה הטעם לחזור עוד פעם אל הקלאסיקה, כי אולי עדיף באמת לחפש צורות חדשות (טענה שטוען קוסטיה ב"השחף" של צ'כוב, יצירה שהפכה בעצמה לקלאסיקה…). ננסה לברר במשותף מהם הדברים הייחודיים שקלאסיקה מציעה לנו, באיזה מובן היא 'רלוונטית' ו'אקטואלית', ובאיזה מובן העיסוק בה מגלם פוטנציאל פוליטי. 

תשוחח עם עירא היוצרת דניאלה מיכאלי.

עירא אבנרי הוא יוצר תיאטרון ודרמטורג המתמחה בעיבודים של קלאסיקות לשפה של תיאטרון חזותי. מלמד באוניברסיטת ת"א ובביה"ס למשחק ע"ש גודמן קורסים העוסקים בניתוח וביצוע של קלאסיקות. במקור, התמחה בלימודי פילוסופיה. עבודת הדוקטורט שלו עסקה במימד החללי של הפרפורמנס הפילוסופי של סוקרטס. 

דניאלה מיכאלי במאית ,כוריאוגרפית ושחקנית ניהלה את פסטיבל הצגות הילדים בחיפה ואת פסטיבל עכו. בעבודותיה האישיות ישנו בדרך כלל שילוב של טקסט, תנועה ושירה והעבודה מבוססת על טקסטים שאינם דרמטיים במקורם. בין יצירותיה: "ססיליה כריסטינה קורנליה וכל השאר", "שלאףשטונדה", "כשהאניה שוקעת", "שירת העצבים". חברת ועדת אמנויות הבמה, מועצת הפיס לתרבות ואמנות.

ארי טפרברג

הקשיבו הקשיבו

תיקון: 20 דק'
שעה: 01:40

סשן הקשבה מודרכת. 

במפגש הזה נעצום עיניים ונתאמן בלחדד את האנטנות, כל אחד למרחב שבו הוא נמצא. דרך מנגנוני האזנה פעילים ננסה לתוות רשת לא אלקטרונית שתחבר בינינו לבין מה שסביבנו.

ארי טפרברג הוא יוצר רב-תחומי, פרפורמר ובמאי אופרה. בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי 2013, זוכה פרס הצטיינות מטעם קרן ירושלים 2011.  כיוצר עצמאי יצר את העבודות ״ולבי כמעט עמד מלכת״, "אני רוצָה לרקוד, קייט!", "מה קרה לקול שלי?"  ו"קפריזות". הקים יחד עם עם ענבל יומטוביאן את אנסמבל 'גולדן דלישס', ועם עבודותיהם הופיעו השניים בארץ ובכל רחבי העולם. ב-2019 יצר את הוידאו ״צריך להיות מוכן להרפות ממה שהעין רואה״ לתערוכה ״מבט מצועף״ במוזיאון ישראל, בה שימש גם יועץ אמנותי. כפרפורמר שיתף פעולה עם יונתן לוי, אנה וויילד ויסמין גודר שבלהקתה הוא חבר מאז 2015. בתחום האופרה והמוסיקה ביים ארי את ״פטר והזאב״, ״שלם״ בפסטיבל ׳מקודשת׳, וכן את האופרות ״כך עושות כולן״, ״הנזל וגרטל״, "דן השומר" ועוד. מלמד קורס תנועה לזמרים בבי״ס למוסיקה בוכמן-מהטה, אוניברסיטת תל-אביב, ומוביל מסלול פרפורמנס בתכנית ׳ארט-טים׳ לנוער מצטיין באמנויות.

תיקון לשלוש נשים וגבר

תיקון עומק: 40 דק'
שעה: 24:10

שיחה פתוחה של שלוש יוצרות תאטרון ויוצר אחד על ייצוגי נשים בתאטרון, האם דרוש מבט 'מתקן' בייצוג הנשי על הבמה?

בהשתתפות: חנה וזאנה גרינולד, ברכי ליפשיץ, דניאל כהן לוי ואלירן כספי.

חנה ואזנה-גרינולד במאית, מחזאית יוצרת ומנחה קבוצות תיאטרון.
העבודות שלה מתמקדות בחיפוש שפה תיאטרונית לשאלות ותכנים העוסקים במגדר ובעיקר בהצלבה שבין זהות מזרחית מגדר ומעמד. תוך שימת דגש על החוויה האישית החברתית וההיסטורית של המבצעות, עבודה עם טקסטים שאינם דרמטיים והסבה של חומרים אלה לידי מופע שמקיים זיקה בין האישי לפוליטי.
תיאטרון שקורא לפעולה אקטיביסטית שמקיים יחסי גומלין עם החברה ושמבקש שינוי וריפוי.
הצגות : פאפעג'ינה, פרחה שם יפה, פנינה לב נייר, יולדות, סוף על הקטינו, ותהר ותלד, שכונת התקווה קהיר, באבא דיאלי, עבריה- מופע ספוקן וורד, שריקה, בלוק 30 , פיגומים קריאות בדוח ביטון. צילום חנה: אפרת מזור.

דניאל כהן לוי  במאית, כותבת ויוצרת מבצעת. בעלת M.F.A בהצטיינות בחוג לאמנות התאטרון באוניברסיטת ת"א, ותואר B.Ed בהצטיינות, בבית הספר לאמנויות הבמה של סמינר הקיבוצים, כיום מלמדת במסלול הבימוי ומנהלת את המכינה בסמינר הקיבוצים. בין עבודותיה: Out Of Space (יצירה משותפת עם נמר גולן, פסטיבל תמונע 2019), הפרקליט (כתיבה ובימוי, תאטרון החאן ירושלים 2018), היעלמותו המסתורית של מ' (פסטיבל תמונע הבינלאומי 2017), על כל צרה שלא תבוא (יצירה משותפת עם נמר גולן, פסטיבל עכו 2015), קרקס של יהודים (כתיבה: דניאל כהן לוי ורוני ברודצקי, תאטרון חיפה 2017), אני אישה לוחם (הגלריה של אוניברסיטת ת"א 2014). צילום דניאל: יאירה יסמין.

ברכי ליפשיץ, במאית ויוצרת תיאטרון, בעלת תואר ראשון בהצטיינות יתרה בבימוי ובהוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים ותואר שני בתכנית לחקר הביצוע בתיאטרון ובאמנויות המופע באוניברסיטת תל אביב. יוצרת תיאטרון לקהל ילדים ולקהל מבוגרים, תוך שהיא חותרת כנגד הגדרת הגבולות ביניהם. עבודותיה נבנות מתוך תהליכי מחקר, תוך יצירת שיח עם טקסטים קאנוניים. מלמדת תהליכי יצירה ובימוי בסטודיו למשחק ניסן נתיב ובמכללת אמונה. בין עבודותיה:  הצגות הילדים ״שאול / המלך והמסכה״, ״דוד / המלך והכבשה״, סדרת ההצגות ״אגדות הלבנה״, בית אבי חי, ירושלים.  ״אובו המלך״, ״שיר שנועד לקריאות בוז״ – עיבוד למחזה ״הקהל״ מאת לורקה, סטודיו ניסן נתיב, ירושלים. אירועים שיצרה בחללים אלטרנטיביים: ״פעולה אנושה״ – תיאטרון במפעל – אוצרות ובימוי עבודה בעקבות ״המחזה הלימודי של באדן באדן על ההסכמה״ מאת ברכט, ״טיטוס – מסיבה, שייקספיר, קצביה״,  ניסוי תיאטרוני בשיתוף עם ניר שגב, פונדק הוסטל בר, ירושלים. צילום ברכי: אפרת מזור.

אלירן כספי – במאי ,שחקן ,כותב ומנהל אומנותי בין עבודותיו הבולטות בתיאטרון-  "קילר ג'ו",בימוי –  תמונע ,זוכת פרס שחקנית השנה 2012,  כתב וביים את "הגט" זוכת פרס הצגת היחיד 2018, את הצגת היחיד" שייכת" שרצה 250 פעמים והייתה אורחת בתיאטרונטו," ביים את" ירמה "- תמונע 2016,זוכת פרס שחקנית השנה,והיה מועמד עליה לבמאי השנה.". עיבד וביים את " טיק תיק", זוכה פרס ראשון בתיאטרונטו 2013.ביים את "באג" בימוי ומשחק תיאטרון תמונע ,מועמדת לשחקנית השנה 2017" ." ביים את סבא שלי רמטכ"ל-זוכה פרס השחקן בפסטיבל חיפה 2016 " .זוכה מלגת פותחים מסך בבית לסין על המחזה " ליברמן"(2003).כותב בעיתון "הארץ" את הבלוג " אבא יצא מהקבוצה"

אלמה וייך חושן

fake תנכי כהשראה ליצירה תיאטרונית

תיקונצ'יק: 10 דק'
שעה: 21:50

השקרים שאנחנו ניזונים מהם בתפיסת העולם שלנו, איך הם נולדים, איך מתחזקים אותם?

מה המניע לfake? כמובן שהתשובה הראשונה היא כח, ובכל זאת, איך זה קורה, הרי לא נולדים עם זה, אז איך נוצרת השחתה? חיפוש תקדים הסטורי כהשראה .. המקור התנ"כי – קריאה משותפת בפרקים כב-כג בספר מלכים ב'

 שפן בן אציליהו סופר המלך, המליך את הילד יאשיהו, אחרי שאביו הצעיר מאד, נרצח. הוא הוביל רפורמה דתית מחמירה ואלימה, ואפילו המציא ספר תורה (ספר "דברים") לחיזוק הרפורמה שלו. מחקרים מוכיחים שספר התורה שנמצא בבית המקדש, הוא בעצם זיוף, במובן הזה שהוא לא עתיק, אלא נכתב באותם הימים בהם הוא נמצא. הספר הזה מסייע לשכנע את המלך בפולחן הנכון, ובעקבותיו כל העם ביהודה מאמין וחוגג ביחד את חג הפסח. יאשיהו, המלך הצעיר בעצמו, נרצח על ידי מלך מצריים.

הסיפור המורכב והלא שלם הזה מעורר שאלות, ובתוך החורים האלה אנחנו, היוצרים מתחילים לחיות, לחפש את המניעים האפלים, לאתר את הדרך של ההשחתה שמביאה לשקר ציבורי. אז מה בסיפור הזה שובה את לב היוצר/ היוצרת? למה זה קשה לנו לדעת שמשקרים לנו? הדרך מהמיתוס התנ"כי אל היצירה התיאטרונית.

אלמה וייך חושן מחזאית ובימאית ומורה לתיאטרון. בעברה עבדה כעורכת דין עד שהחליטה לשנות כיוון. ספר פרוזה פרי עטה, "כף רגלו של הסוס" יצא בהוצאת כינרת זמורה דותן, ובין המחזות שכתבה וביימה "תג מחיר", "על הבגידה", "השליח" , "פדרה שלי". ביימה ועיבדה ספרים ומחזות נוספים, כדוגמת "חופש מוחלט" מאת פבלו קאצ'ז'יאן ביחד עם נוגה אפרת, "אדמה דקה" מאת יהושע סובול, "בוקר טוב מר היימר" מאת אמנון שמוש, "למה רק כבשים" הצגת ילדים בתיאטרון אורנה פורת, על פי ספר מאת אלינוער קלר.

להקת סקפינו

המסכה ככלי השרדותי

תיקון: 20 דק'
שעה: 23:30

על השימוש של האנושות במסכות בשגרה היומיומית ועל הקשר לבחירה האומנותית של הלהקה במסכה כחלק בלתי נפרד ומשמעותי מהשפה האמנותית שלה.

להקת סקפינו –  בית יוצר החוקר ומתמחה בתיאטרון מסכות.  ביצירותיה הלהקה שואפת לפיתוח שפת יצירה תיאטרלית ישראלית מקורית, המשלבת את השימוש בתיאטרון פיזי ומסכות יחד עם אלמנטים ותכנים  עכשוויים. מייסדי הלהקה הינם ברק גונן, אלה גופר עבוד וחיים עב

מאי זרחי

מרחבים כוריאוגרפים

תיקון: 20 דק'
שעה: 21:20

השאלה שתעמוד במרכזו של התיקון תהיה – מה הקשר בין מרחב מסוים וההתנהלות הפיזית והמנטלית של האדם בתוכו? איך אפשר לחוש ולהשפיע על היחסים האלו באופן מיטיב? ומה הקשר בין זה לבין עבודת מחול?

מאי זרחי – כוריאוגרפית ופרפורמרית, בוגרת האקדמיה למחול ברוטרדם הולנד והתוכנית לכוריאוגרפיה ex.e.r.ce במונפלייה צרפת. הייתה אסיסטנטית של הכוראוגרף וויליאם פורסיית בגרמניה. יוצרת עצמאית בספקטרום בין עבודות בימתיות, תלויות-מקום והשתתפותיות תחת הגדרה רחבה של כוראוגרפיה משנת 2008. בין עבודותיה: untitled (הזירה הבינתחומית, 2019), קול יום (אוהבים אמנות באוצרות דפנה קרון, 2018), the VOICES (פסטיבל צוללן, 2017) ועוד. עובדת כעין חיצונית ליוצרות כגון שירה אביתר, עדי בוטרוס ועוד. מלמדת בבית הספר לתיאטרון חזותי ירושלים, מרכז כלים ועוד.

תיאטרון בובות למבוגרים

תיקון עומק: 40 דק'
שעה: 23:00

נדמה לנו שאנחנו יודעים מה זה תיאטרון בובות. ובדרך כלל, רובנו, מיד חושבים על הילדות שלנו, או על הילדים שלנו. רובנו רואים בעיני רוחנו מריונטה. במפגש נשוחח על תיאטרון בובות וחפצים למבוגרים! ננסה להבין מה ההבדל בין "לילדים" לבין "למבוגרים". נתבונן דרך משקפיים "חדשות" על חפצים שמשנים תפקיד, ונלמד על עולמם המופלא של שלושה יוצרי תיאטרון בובות וחפצים ותיקים ומרתקים. 

בהשתתפות: אלית ובר, צבי סהר, מיכל סבירוני.

אלית ובר- משלבת בעבודותיה בובות בהפעלה גלויה עם מחול, אנימציה, סטוריטלינג ומדיות שונות. מעבדת לבמה סיפורים, ולאחרונה  בעיקר סיפורי חיים וזכרונות של אחרים. אולי בגלל שהיא גם ביבליותרפיסטית. בין עבודותיה: פרנהיים, אשת, איך בטעות, אלמלא, הרוקמת, ועוד.

צבי סהר הוא המנהל האומנותי של אנסמבל עיתים PuppetCinema. בין הצגותיו "הדרך לעין חרוד", "גוליבר", ״פתאום דפיקה בדלת״, ״מתיא״ ו״מסע בין חלמונים״.בימים אלה מביים הפקה חדשה לילדים בקופרודוקציה עם תיאטרון הבובות בקלייפדה, ליטא.

מיכל סבירוני – שחקנית, בובנאית, ליצנית, יוצרת, בימאית ומנחת סדנאות. עבודותיה מועלות כבר 18 שנים במדינות רבות ברחבי העולם. מיכל נמצאת בחיפוש מתמיד אחר שפה בימתית אישית, המשלבת ז'אנרים במתיים שונים ואומנויות פלסטיות. יצירתה עוסקת בהבנת תהליכים אישיים וחברתיים והפיכתם לאירועים תיאטרוניים לתאטרון ולמרחב הציבורי. בעלת תואר ראשון בתיאטרון מאונ' הסורבון, בוגרת ביה"ס של ז'אק לקוק לשחקנים יוצרים וביה"ס  לפנטומימה של מרסל מרסו, ולימודי CORPOREL MIME בפריז. השתתפה בסדנאות רבות ובן –  תיאטרון השמש עם אריאן מנושקין, תיאטרון בובות עם פראנסואה לאזארו, מסכות ואקרובטיקה.

אריה אלדר

מי הזמין את הגבינה שלי?

תיקונציק: 10 דק
שעה: 22:20

מה עושים כאשר הזמן הופך פתאום מאנכי לאופקי?  מה עושים אם תופסים שהזמן עומד לפוג בכל רגע נתון?  הופך מלינארי, כזה שמתקדם לאנשהו (היומן מתמלא וצריך לעמוד במשימות), לאופקי (!), כלומר הכל נעצר, היומן ריק  ואפשר להקשיב למשב הרוח הצפון מערבית או לראות איך האור שאחרי השקיעה מתפייד ועושה דיסולב עם התאורה הצהובה של העירייה. והאם הזמן בכלל ליניארי ואני מבזבז אותו על חוויות פיוטיות בזמן שצריך להיות מוכן לפרזנטציה בתאריך לא ידוע? 
כמה זמן בכלל נשאר לי ליצור, ועוד בגיל של קבוצת סיכון? כמה זמן יש לי להספיק לממש רצונות? תשוקות?  לשחק עם הנכדים?   
שיחה על תפיסת הזמן , פילוסופיה ומציאות מנקודת מבט אישית. 

בהשתתפות: אוהד ווינקלר ונועם שנהב.

אריה אלדר, במאי עצמאי. כבן 72, יליד קיבוץ, למד בסמינר הקיבוצים. העלה בפסטיבל עכו 89 את "קרקורים" מאת ישראל המאירי, באוניברסיטאות בפרנקפורט ובפוטסדאם ביים מחזה על פי פורים שפיל מהמאה ה 18 ביידיש שנכתב כנראה בפרנקפורט על המיין, ביים הפקת פרינג' של אופרה מקורית "כתם". לאחרונה העלה בתיאטרון הסימטה את "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט, שרצה 90 פעמים וממשיכה לצבור תאוצה, את "לטיפות" מאת סרז'י בלבל, והצגה חדשה "ביום בהיר אחד…" על-פי סלבומיר מרוז'ק.

קבוצת דוואי

אירוע פתיחה עם קבוצת DAVAI

מופע 10 דק'
שעה: 20:50

המארגנים (בשיחת טלפון): "הי פיודור, נשמח שאירוע הפתיחה של "תיקון ליל שבועות" של יוצרי אי"ב יהיה אתכם." 
פיודור: " אוקיי, אנחנו נעשה את זה ". 

קבוצת דוואי הוקמה ב-2015 על ידי ויטלי אזרין, לושה גבריאלוב ופיודור מקרוב מתוך עניין משותף בתיאטרון פיזי וליצנות. מאז הקמת הקבוצה, יצרו דוואי מעל 10 מופעים שרובם אינם מילוליים, זכו בשני פרסים, נסעו ל-12 מדינות, בנו לעצמם סטודיו בפלורנטין ופתחו עמותה.

מיכל סבירוני

דיוקן

מופע 10 דק'
שעה: 22:50

מיכל  חוקרת את גבולות הזום במופע קצר וקומי, בו היא עושה צעד נוסף בניסיונותיה לחזק, להדק ולתקן את הקשר בין אומנות פלסטית לתאטרון ופרפורמאנס. הקטע נוצר והוצג לראשונה ב"ערב זומבים" של תיאטרון החנות, מאי 2020 .

מיכל סבירוני – שחקנית, בובנאית, ליצנית, יוצרת, בימאית ומנחת סדנאות. עבודותיה מועלות כבר 18 שנים במדינות רבות ברחבי העולם. מיכל נמצאת בחיפוש מתמיד אחר שפה בימתית אישית, המשלבת ז'אנרים במתיים שונים ואומנויות פלסטיות. יצירתה עוסקת בהבנת תהליכים אישיים וחברתיים והפיכתם לאירועים תיאטרוניים לתאטרון ולמרחב הציבורי. בעלת תואר ראשון בתיאטרון מאונ' הסורבון, בוגרת ביה"ס של ז'אק לקוק לשחקנים יוצרים וביה"ס  לפנטומימה של מרסל מרסו, ולימודי CORPOREL MIME בפריז. השתתפה בסדנאות רבות ובן –  תיאטרון השמש עם אריאן מנושקין, תיאטרון בובות עם פראנסואה לאזארו, מסכות ואקרובטיקה. 

בין יצירותיה: האישה שנשמה יותר מידיי!/ השכונה/ לב/ האבולוציה של האהבה/ ארוע חלום/ אמא של דיקטטור /  הראש בעננים/ ובקרוב "דף חלק". מלמדת במסגרות שונות ובהן ביה"ס לבובנאות של דבורה צפריר, הסטודיו ביפו ועוד. זכתה בפרסים בארץ ובעולם על עבודתה.

יואב ברתל

שלושה מאלתרים

מופע 20 דק'
שעה: 23:50

שלושה מאלתרים – מופע זום בשיטת ה long form improv בה יגיבו חברי הרכב שלושה מאלתרים לחווית התיקון באשר היא ותאורה קומית אפלולית.

משתתפים: ערן שדר, איציק לילך, אלעד ישי, יואב ברתל.

יואב ברתל מנהל ויוצר במשותף עם אביגיל רובין באנסמבל תוצרת בית. במקביל יואב מאלתר ומורה בכיר לאימרפרוב בשיטת long form improv בתיאטרון האימפרוב. 

לימור יצחייק

תיקון ליל שבועות של פרלה

תיקונצ'יק: 10 דק'
שעה: 01:10

פרל'ה, דמות ליצנית תמימה ונאיבית, חולמת סדרתית, תשתף אותנו במחשבות על ההתמודדות עם פחד. בעזרת פר'לה, תקיים לימור יצחייק, שמגלמת אותה,  שיחה/ מפגש קצר על המתח בין חופש לפחד, ותשאל איך בכל זאת אפשר "לחיות את הרגע ", כאן ועכשיו. 

לימור יצחייק –  שחקנית (תיאטרון גשר, תיאטרון נוצר), יוצרת עצמאית , בוגרת הסטודיו למשחק ניסן נתיב, בעשור האחרון מקדישה את יצירתה לתחום הליצנות העלתה את "המופע של פרלה "מופע ליצנות למבוגרים. ליצנית רפואית מקבוצת רופאי חלום.

מיכאל קייט

כל השיטות מובילות לסטניסלבסקי

תיקון: 20 דק'.
שעה: 21:00

כמה פעמים נאמר: לא משנה באיזו שיטת משחק שחקן עובד העיקר שתהיה תוצאה טובה ומשכנעת? זה נכון. שיטות משחק רבות הן, אך אם להסתכל לעומקן ניתן לזהות שיש ביניהם הרבה במשותף, והרבה פעמים שיטות משחק שונות מדברות על אותו דבר רק משתמשות בהגדרות ובטרמינולוגיה שונות במקצת. אז מהו אותו המכנה המשותף לרוב שיטות המשחק בעולם? האם לא אותה שיטת סטניסלבסקי המדוברת שרבים סוגדים לה ואחרים רבים לועגים? במפגש נעסוק בניתוח השוואתי בין שיטות משחק שונות וננסה להבין האם שיטת סטניסלבסקי היא באמת "אם" כל שיטות המשחק ומה השפעותיה השונות והמגוונות על התחום כולו.

מיכאל קייט – במאי, שחקן ומורה למשחק. בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב ת"א ובוגר מגמת "בימוי תיאטרון" בבית הספר הגבוה לאומנויות הבמה במוסקבה בהנהלת קונסטנטין ראיקין (מעבדת המאסטר קמה גינקאס). שיחק בעשרות הצגות בתיאטרון יידישפיל, תיאטרון מלינקי, בתמונע, בסמטה, בצוותא ועוד. השתתף בסרטים וסדרות טלוויזיה, ביניהם: "טירונות", "עבודה ערבית" ועוד. מ-2007 עובד כבמאי תיאטרון. בין הצגותיו כבמאי: "לשכוח את הרוסטראטוס" בתיאטרון גבעתיים, "דומיית המלחים" בתיאטרון תמונע, "וניה. גירסה" בתיאטרון הבית ועוד. הצגותיו הופיעו בפסטיבלים ברחבי העולם. השתתף במספר מעבדות בינלאומיות לבימאים. מ-2015 עוסק בהוראת משחק על פי שיטת סטניסלבסקי. ב-2019 יזם והקים את מעבדת התיאטרון הבינלאומית הפתוחה "סיסטמה" שכוללת התמחות מקצועית בחו"ל.

אודי בן סעדיה

"המלבוש" – עגנון על הבמה

תיקון: 20 דק'
שעה: 22:00

במהלך המפגש אספר  בקצרה על העיבודים השונים שעשיתי במהלך השנים  ליצירות של הסופר זוכה פרס הנובל ש"י עגנון. אנסה לעמוד על הקשיים השונים שניצבים בפני יוצר תיאטרון שרוצה להעביר יצירת ספרות, בטח של יוצר קאנוני כמו עגנון, לבמת התיאטרון.

אודי בן סעדיה –  למד בימוי בחוג לתיאטרון באוניברסיטת ת"א. מחזות פרי עטו הוצגו בפסטיבל לתיאטרון אחר בעכו, יצוותא, הסמטה ותמונע בת"א. כתב בטור הסאטירי "בוקר טוב מעריב", ובעיתונים "חדשות" ו"העיר". פרסם סיפורים קצרים במוספים ספרותיים שונים וספר שלו יצא בהוצאת הקיבוץ המאוחד. בן קיבוץ אשדות יעקב. גר היום בבית דגן. משתדל לרוץ בשדות אם אפשר ולהביט על עצמו ועל העולם קצת מהצד. לפעמים זה כואב, ולא מעט פעמים זה גם משעשע.

יפה שוסטר

התיקון כאשליה

תיקונצ'יק: 10 דק'
שעה: 21:40

השאלה היא האם בכלל אפשר לתקן?
אני חווה תמיד את העולם בו אנו חיים, בעין אמנותית אך גם בתפיסת עולם פוליטית מובהקת. יש התנגשות? ברור שיש! וכאן האתגר!
במפגש אשוחח על האתגר ועל האופן בו בחרתי להתמודד עם זיוף, באמצעות המפגש עם התרבות האפריקאית והיצירה האוטנטית שהתרבות הזו הביאה לעולם.

יפה שוסטר היא שחקנית/יוצרת. מייסדת של תיאטרון נטלה והבמה לתיאטרון אפריקאי בישראל. ואימא לשישה ילדים.

דורי אנגל

להציב מראָה אל מול הטבע – שייקספיר ותיקון החברה

תיקון: 20 דק'
בשעה: 24:10

המחזות של שייקספיר מהדהדים עד היום בכל העולם, בין השאר כי הוא עסק בסוגיות אנושיות וחברתיות שנוגעות לנו ותמיד יעסיקו אותנו. מה שייקספיר חשב על אהבה, התמודדות עם מוות, ניצול לרעה של כוח, מלחמות? ואיך הוא בחר להציג את הדעות שלו?דרך כמה דוגמאות נתבונן על הדרך המיוחדת של שייקספיר לתת קול לדמות או רעיון, מה הקשר לקול (הפיסי) של השחקן/ית ואיך אפשר להעזר ברמזים ששייקספיר טומן לנו בטקסט כדי לבטא את דמויותיו יותר טוב.

דורי אנגל הוא שחקן, במאי ומורה למשחק, שמרכז העשייה שלו בשנים האחרונות הוא יצירתו של שייקספיר. בין יצירותיו: 'פלסטף ובנו' ע"פ 'הנרי הרביעי', 'נוקאאוט' – על נשים וגברים במחזות שייקספיר, 'רומיאו וג'ולייטה' – גרסה דו-לשונית בערבית ובעברית. הצגתו Youth & Will זכתה לשבחים בפסטיבל אדינבורו. הצגת היחיד שלו No I am Alone על האאוטסיידרים של שייקספיר (בבימוי ניק האטצ'יסון) הציגה בישראל, בלונדון ובפסטיבל הבינלאומי למונודרמה בקפריסין. דורי הוא היוזם והאוצר של פסטיבל שייקספיר הבינלאומי בתיאטרון תמונע.

אלירן כספי

הקסם הלא אובייקטיבי בהצגת יחיד

תיקון: 20 דק'
שעה: 01:20

הצגת יחיד היא כלי לספר אירוע שקורה עכשיו בצורה לא אובייקטיבית. במפגש אציג פרטים שונים ומענינים הנוגעים לניסיוני בכתיבה ובימוי של הצגות יחיד,  נבחן למה חשוב שזה קורה עכשיו, מה הופך הצגת יחיד לכלי שאפשר לספר דרכו סיפור שמעביר עלילה פנימית וחיצונית באופן שאין לו מתחרים ועוד. 

אלירן כספי – במאי ,שחקן ,כותב ומנהל אומנותי בין עבודותיו הבולטות בתיאטרון-  "קילר ג'ו",בימוי –  תמונע ,זוכת פרס שחקנית השנה 2012,  כתב וביים את "הגט" זוכת פרס הצגת היחיד 2018, את הצגת היחיד" שייכת" שרצה 250 פעמים והייתה אורחת בתיאטרונטו," ביים את" ירמה "- תמונע 2016,זוכת פרס שחקנית השנה,והיה מועמד עליה לבמאי השנה.". עיבד וביים את " טיק תיק", זוכה פרס ראשון בתיאטרונטו 2013.ביים את "באג" בימוי ומשחק תיאטרון תמונע ,מועמדת לשחקנית השנה 2017" ." ביים את סבא שלי רמטכ"ל-זוכה פרס השחקן בפסטיבל חיפה 2016 " .זוכה מלגת פותחים מסך בבית לסין על המחזה " ליברמן"(2003).כותב בעיתון "הארץ" את הבלוג " אבא יצא מהקבוצה".

לוח תיקונים

התחלהסיוםתיקוןיוצר.ת
20:3020:50תיקון מציאות / תיקון חברהאפרת שטיינלאוף
20:5021:00אירוע פתיחהקבוצת DAVAI
21:0021:20כל השיטות מובילות לסטניסלבסקימיכאל קייט
21:2021:40מרחבים כוראוגרפיםמאי זרחי
21:4021:50התיקון כאשליהיפה שוסטר
21:5022:00fake בתנךאלמה וייך
22:0022:20"המלבוש" – עגנון על הבמהאודי בן סעדיה
22:2022:30מי הזמין את הגבינה שלי?אריה אלדר
22:3022:50הדרה של גוף אחר בעולם התיאטרון הישראלינטלי צוקרמן
22:5023:00דיוקןמיכל סבירוני
23:0023:30בובות למבוגריםאלית ובר, צבי סהר ומיכל סבירוני
23:3023:50מסיכה ככלי השרדותילהקת סקפינו
23:3000:10 מדוע קלאסיקה? – רק התיקון הזה מתקיים בלינק נפרד! לחצו כאן להצטרף החל מ23:20עירא אבנרי, דניאלה מיכאלי
23:5000:103 מאלתריםיואב ברתל
00:1000:50תיקון ל- 3 נשים וגברדניאל כהן לוי, אלירן כספי, חנה וזאנה, ברכי ליפשיץ
00:5001:10להציב מראָה אל מול הטבע – שייקספיר ותיקון החברהדורי אנגל
01:1001:20תיקון ליל שבועות של פרלהלימור יצחייק
01:2001:40הקסם הלא אובייקטיבי בהצגת יחידאלירן כספי
01:4002:00הקשיבו הקשיבוארי טפרברג
02:00נשיקת לילה טוב

כמה מילים על "איך זה עובד"

התיקון יתקיים ב"זום" – על לינק אחד, רצף "תיקונים"'/מפגשים/שיחות. מתחילים ב- 20:30 ומסיימים ב- 02:00. כלומר שאתם מוזמנים להיכנס בכל שלב של הערב עם אותו לינק. יתכן שיקרה מצב בו תמצאו את עצמכם נכנסים באמצע "תיקון" ותמשיכו איתו ל"תיקון" הבא.  אנחנו מתכוונים לעמוד בלוח הזמנים שפורסם…אבל אם במקרה "נגלוש", אתם מוזמנים להסתכל בתכנייה על מנת להבין לאיזה "תיקון" נקלעתם, ומתי ברצף מגיע התיקון הבא.  אתם כמובן מוזמנים מאוד להצטרף מההתחלה ועד הסוף ופשוט לכבות מצלמה כשבא לכם לנוח, לאכול, או ללכת לשירותים לרגע…ולהצטרף מחדש כשבא לכם שוב לראות פרצופים. 
להתראות, 
האי"בים.

מוזמנים.ות כמובן להצטרף אלינו ללא עלות. כל תרומה להשתתפות תהיה מבורכת. ההכנסות שיצטברו יועברו ליוצרי תיאטרון ואמנות המופע שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה.
הצעה לתרומה צנועה:
* השתתפות בתיקון אחד- 10 ש"ח
* השתתפות לתוך הלילה – 50 ש"ח

להרשמה

נתראה בזום! הקישור מופיע למעלה.
רוצה לשמור על קשר בהמשך? לחצו כאן להירשם לניוזלטר של אי"ב