ביום בהיר אחד…
אריה אלדר
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
אריה אלדר, במאי, יליד 1948, מקיבוץ מענית. למד תיאטרון בסמינר הקיבוצים תל אביב. ב2022 ביים את ההצגה "סימביוזה" מאת ישראל המאירי, וזכה בציון לשבח על הבימוי. ב2020 העלה את ההצגה "ביום בהיר אחד…" על פי סלבומיר מרוז'ק בתיאטרון הסימטה", ב2017 ביים את "לטיפות" הצגה שרצה בסמטה. ב 2015 העלה את "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט בסמטה ביפו, הצגה שרצה גם היא בימים אלו. ב 2007 ביים את "כתם" – אופרת פרינג' מקורית שהועלתה במסגרות קאמריות. ביים בפסטיבל עכו: בפסטיבל חיפה לילדים 1997: "אני ואתה" שזכתה לציון לשבח ב 1994 אוניברסיטאות "גתה" בפרנקפורט a/M וב 1996 באוניברסיטת פוטסדאם-ברלין, את "שעשועי מרדכי" על -פי פורים שפיל ביידיש, ב 1995 את "הו בן אדם" במכון גתה במסגרת תערוכת אקספרסיוניזם גרמני במוזאון ישראל, ב 1992 את "למה, בפסטיבל תאטרון מקורי בסמטה, את "קרקורים" – הצגת תחרות בפסטיבל עכו 1989, כמו כן ביים מערכונים על פי סרטים קצרים במאי הקולנוע הצרפתי פרנסואה אוזון באירועי פרינג' בצוותא. ,את הצגת ילדים "ברמלי בארץ לימפופו" על פי קורניי צ'וקובסקי בתאטרון האסם. עוסק ברישום וציור והציג בתערוכת יחיד ב 2009, ומשתתף בתערוכות קבוצתיות.
אריה אלדר
אריה אלדר
"בשבת שחלפה צפיתי בהצגה "חפץ לב". הצגה של שלושה שחקנים על במה חשופה. במה עליה רהיט בודד, מיטה המשנה מיקומה לאור התפתחות העלילה. משחקם של שני הסטודנטים מפעים, והעלילה נוגעת ללב וכה רלבנטית. הצגה מרתקת, עשויה ביד אמן. לסיכום: מהרו לצפות בהצגת הפרינג' הקסומה." נדב ענבר
"…מחזה עוצמתי שמדבר בגובה העיניים. המחזה רלוונטי וחשוב לצפייה במיוחד בימים אלה כשקולות קיצוניים מנסים להחשיך את חייהם של הרבה נשים וגברים שרוצים לממש את זכותם הטבעית כבני אנוש ולחיות חיים מלאים ולא רק לשרוד. הצגה מצוינת תצביעו ברגלים!
נירה פרי, סלונה לביקורת מלאה
כתיבה: נדב בורשטיין, תום דאלרימפל // בימוי: אריה אלדר // עיצוב תפאורה ותלבושות: דלית ענבר // ריקוד: נתלי שילמן //מוסיקה: דניאל ג'ונס // עיצוב תאורה:
יולי גרצ'יק // צילום: אורי רובינשטיין // שחקנים (לפי סדר הופעתם): אלון קטן, אמיתי קדר/ ג'וש שגיא, אסף פינקלשטיין
מידע נוסף
קומדיה נשכנית ומפתיעה
קוד הנחה למנוי התרבות של תל אביב: ספרית
המחזה כתוב בסגנון תיאטרון אבסורד. שני גברים ובחורה באמצע חייהם מנסים להחליט על המשכם או לא באמצעות יחסיהם עם הזולת. ההצגה מערערת אצל הצופה את תפיסת העצמי כמצב טראגי, ומציעה מבט קומי ותפיסה יותר מפוכחת על החיים בכלל.
אריה אלדר היה מועמד בקטגוריית במאי השנה בפרס קיפוד הזהב 2021.
"הצגה קולחת, סוחפת, משעשעת, רבת חן אינטלקטואלי. כתובה טוב מאוד, משוחקת מצוין, מבוימת היטב. בתרגום לעברית בחר אריה אלדר לשמר את הדיבור בגוף שלישי כפי שנכתב במקור הפולני:
אוד: "הנה לאדוני יש תקווה. אדוני מחזיק באוצר"
ניאוד: "אבל אני אף פעם לא משיג את המטרה"
אוד: לו היה משיג, לא הייתה לאדוני מטרה.
אנשים זרים נפגשים באקראי ומדברים על מטרה בחיים, על הישגים, על כישלונות, על אהבה, על קנאה, על רצח ועל התאבדות. השפה היוצרת ריחוק מלאכותי מקנה לסיטואציה הדרמטית אופי ציני. הקהל צוחק. זה בדיוק מה שהקהל זקוק לו כדי להתחבר לעלילה ולחוש שזה אינו מחזה של קלישאות. מצוקה אחת מחברת שני גברים שמעולם לא נפגשו. אישה אחת טורפת את הקלפים. סיפור העלילה מתרחש ספירה אחת מעל למציאות. החמלה על שלוש הדמויות היא החמלה על עצמנו. רוצו לראות. הנאה מובטחת" אמנון ארבל, שדה נחמיה
"זוהי הצגה מעניינת, מדויקת ואסתטית שמביאה אותנו לגלול את גלגלי המחשבה. עם בימוי מבריק של אריה אלדר, וכאמור, עם מעט מאוד תפאורה אך עם משחקי תאורה חכמים, ההצגה מצליחה להעיר את תפיסותינו והלך רוחנו, ולגרום לנו לחשוב שגם הדשא של השכן, גם אם ירוק יותר, הוא לא בהכרח טוב יותר"מרתה יודעת
נוסח עברי ובימוי: אריה אלדר // מוסיקה: מקסים ולריסה קופמן // תפאורה ותלבושות: דלית ענבר // תנועה: גריסלדה (גוצ'י) קוהאן // תאורה: יולי גרצ'יק // שחקנים לפי סדר הופעתם: אוהד ווינקלר, גל בן ארצי, נועם שנהב
For Question: [email protected]
מידע נוסף
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
"*" אינדוקטור שדות חובה
איב, אי״ב EVE – ארגון
יוצרים עצמאים
בתאטרון ואמנות המופע
ע״ר 580549962
פיתוח: מילילנד / ניהול הפרויקט: נתן סקופ