מי יכול להיות חבר באי"ב?

כל יוצר עצמאי בתחום התיאטרון, ובתחום אמנות המופע – שעומד בתנאי הסף שלנו להצטרפות (תנאי הסף מפורטים כאן).

אבל! תינתן קדימות ליוצרים שעומדים גם בתנאי הסף של משרד התרבות  לתמיכה ב"פרויקט הפקתי" (הסיבה למתן הקדימות: אי"ב הוא הארגון היחידי שבאמצעותו כל מי שאין לו עמותה, יכול להגיש בקשת תמיכה של משרד התרבות, ולכן עלינו לאפשר קדימות). 
מהם תנאי הסף הללו? הנה.

ועוד אבל! העמותה מוגבלת להיקף של כ- 50 חברים. השאיפה שלנו היא לגדול ולאפשר ליותר יוצרים להיות חברים, אבל כרגע זה המצב.

מה אפשר להרוויח מאי"ב למרות שאינני עומד בתנאי הסף? 

1. הנגשת מידע חשוב

קולות קוראים לפסטיבלים, קרנות,  מידע מעניין מהתחום ועוד…לכן כדאי מאוד

להצטרף לניוזלטר שלנו – כאן.

לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו – כאן

להשתתף בהשתלמויות ובסדנאות שלנו (הפרסומים בכל הפלטפורמות: אתר, ניוזלטר, פייסבוק).

2. שירותים כספיים – ניהול תמיכות, מענקים, הכנסות והוצאות 

אנחנו נותנים שירות מצויין, גם למי שאינו חבר אי"ב. 
השירות כולל ניהול כספי ותשלומים לספקים ונותני שירותים. 

למה כדאי? 

מי שרשום כ"עוסק פטור" ברשויות המס – אם תקבלו מענק ממפעל הפיס בסך 40,000 ש"ח למשל, יהיה לכם קשה להמשיך להתנהל כעוסקים פטורים. לכן כעמותה, אנחנו מציעים לקבל מענקים ותמיכות באמצעותנו, לנהל את הפרויקט הנתמך בעזרתנו, אנחנו נשלם עבורכם לספקים ונותני שירותים. (לכן כדאי למשל להגיש בקשה למפעל הפיס באמצעות אי"ב וכך הלאה…) 

עבור השירות העמותה גובה תקורה בגובה 6.5% או 7.5% (ההנחה היא לחברי בת"י – איגוד במאי ישראל). 

3. מחסן תפאורה 

יש לנו מחסן תפאורה, אנחנו מציעים שטחי אחסון להצגות קטנות במחיר הוגן. למידע נוסף לחצו כאן.

4. כנס שנתי 

מדי שנה אנחנו מקיימים כנס שנתי מעניין וחשוב, שמיועד ליוצרים עצמאיים. שמרו על קשר ותגיעו לכנס השנתי. 

5. סדנאות והשתלמויות 

כל חודש מתקיימות סדנאות והשתלמויות הפתוחות ליוצרים עצמאים באשר הם. 

הנשואים בהם אנו נוגעים: שיווק, מכירות, שיווק חו"ל, קידום הצגות בפייסבוק, מעמדי כיוצר עוסק פטור ברשויות המס, מפגשים מיוחדים עם נציגי מפעל הפיס, נציגי משרד התרבות ועוד…

מלבד אלה- ייזום פרויקטים רחבי טווח

העמותה רואה עצמה כשליחה של קהילת יוצרי התיאטרון העצמאים. פרויקטים כאלה משפיעים על מרחב היצירה העצמאית בכלל , ללא קשר לחברות באי"ב.  למשל: 

*פעולה מאומצת ומתמשכת לשינוי שיטת התמיכה ביוצרים עצמאים במשרד התרבות.

*בניית קהלים ופרויקטים המשפיעים על היקפי מכירת הצגות עצמאיות בפריפריה.

*תקשורת שוטפת מול הממסד ומול גופי התמיכה השונים תוך שמירה על האג'נדה של קהילת היוצרים וטיווח בין הצדדים.

*** הטקסט מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד ופונה לכל המינים.

״אני שואפת לייצר מרחב שהינו בין לבין: בין מדיומים, בין הגדרות מרחביות מוכרות, בין קטגוריות מיגדריות ואחרות. לייצר לצופה מרחב אינטימי, השואף לחמוק (ולו לרגע) מהמילה ומהדו מימדיות.״ { מאי זרחי }
"יצירה היא כלי לשינוי חברתי. זה הערך הכי גדול שלה. לכן אני מאמינה שיוצרים הם בראש ובראשונה אקטיביסטים, פועלים למען מטרה גדולה מהם." { מאיה בואנוס }
"תיאטרון עבורי הוא מרחב שבו קבוצה של זרים הופכת לקהילה קטנה סביב האפשרות למבט ממוקד על מרכיבי החיים הבסיסיים - קיומיים, רגשיים, פוליטיים, מערכתיים, אסתטיים - וההזמנה לאבק מעליהם את המובן-מאליו." { ארי טפרברג }
"ביצירותיי אני שואפת לשילוב שבין נוכחות בימתית התלויה בדופק פנימי ראשוני של השחקן, לבין כללי משחק ברורים שהיצירה מכתיבה." { ירדן גלבוע }
"להיות יוצרת עצמאית זוהי פריבילגיה עצומה. במרחב העצמאי מתאפשר חופש ביטוי מזוקק, ללא שיקולים זרים. זהו מרחב של הפתעה בו סימני קריאה מתעקלים לסימני שאלה ופאוזות רשאיות להדהד". { אורלי רביניאן }
"אני יוצר מתוך בדידות מאד גדולה וצורך עמוק בשינוי. אני יוצר מתוך דחף לייצר קהילה, מתוך סקרנות אנושית ותלות בשפה שמשתנה. אני משתדל ליצור מאהבה, אני מתמיד לערב בזה תשוקה ומנסה לישון טוב בלילה למרות שזה הכי קשה מהכל." { ג'ייסון דנינו הולט }
"יצירה היא הדרך שלי להבין את העולם שבו אני חיה טוב יותר, המשקפיים שדרכם אני רואה את העולם." { נטלי צוקרמן }
"אני יוצרת כי העולם שלנו אינו מושלם ודורש הרבה תיקונים ולכן צריך לברוא ולהמציא אותו כל פעם מחדש." { מרינה בלטוב }
"יצירה עצמאית יכולה לשמש קרקע רחבה יותר לניסוי ובחינת גבולות והגדרות במסגרת המדיום שבו היא פועלת." { עמנואלה עמיחי }
"תיאטרון זו השפה שלי, הדרך שלי להתבטא. אני חייב ליצור, לחלום ולראות את העולם דרך הקליידסקופ הזה של האמנות." { דורי אנגל }
"המפגש עם קהל הוא קריאה לצופים והצופות לשבור את ההרגל של ראיית הדברים כפי שסיפרו לנו אותם ולסלול דרך להבנות עצמאיות, שלהן, השפעה מכרעת ביצירת שינויים חברתיים." { יעל סלור }
"כיוצרת אני מגיבה למציאות, נושמת אותה, מעכלת אותה, נלחמת בה ומתקשרת אותה עם הקהל." { אפרת שטיינלאוף }
"מה שמוביל אותי כיוצר הוא הצורך בדיאלוג ובמשפחה.​" { אלירן כספי }
"התיאטרון שלי עסוק בהתנהגות. מתנהגים בו. התנהגות הא קומבינציה של הרבה מאד אספקטים, היא נצברת ממכלול של פרקטיקות. כאשר אני בונה יחידת התרחשות בעבודותי, אני משתמשת בכל טכניקה שאני יכולה לשים עליה את היד ובאמצעותה לייצר את האימפקט של ההתרחשות." { נאווה פרנקל }
"אני כיוצרת, מנסה לשנות את נקודת המבט על סיטואציות שונות בחיים, ועל ידי כך המציאות משתנה. בתוך קושי נולד פיוט ולעיתים אפילו צחוק, פחד הופך לסקרנות ועוד." { אביטל דבורי }
"יצירה עצמאית היא הדרך היחידה בה אני רוצה ויכולה ליצור." { מלכה מרין }
"אני יוצר כי את מה שחשוב לי להגיד היצירה שלי יכולה לצעוק." { יואב ברתל }
"אני יוצר כי אני משוגע." { אודי בן סעדיה }
"יצירה עצמאית היא, מבחינתי, מרחב של אחריות אסתטית ואתית כאחד." { עירא אבנרי }
"בכל פעם שיצירה שלי נפגשת עם קהל אני מחפשת מישהו שמחייך חיוך קטן." { אלמה וייך }
"החיפוש אחר תיאטרון הנולד מתוך התנפצות גופים בהווה שיוצר עולם דימויי פיזי הנשען על מבע חזותי מרתק אותי. המילים מגיעות במקום בו הגוף הבונה מפנה מקום למחשבה המפרקת ולכן אני ממעט להשתמש בהם." { אריאל וולף }
"בהיותנו נשים יוצרות, רוב היצירות שלנו נוגעות בצורה כזו או אחרת בפמיניזם. ולא מנקודת המבט הקיצונית המקדמת את האשה על פני הגבר, אלא מנקודת המבט השוויונית בין המינים." { אנסמבל קיבוץ גלויות }
"אני מתייחסת ליצירה כמו לחיה, שמקבלת צורה תוך כדי עבודה. עבורי תהליך היצירה הוא תהליך של גידול החיה, לימוד טיבה וצורתה." { ברכי ליפשיץ }
{ ראובן קלינסקי }
{ דפנה זילברג }
{ פיודור מקרוב }
{ מיקי יונס }
{ ינון ונעמה בר שירה }
{ להקת סקפינו-חיים עבוד }
{ }