אנטיגונה [ברכט]
עירא אבנרי
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
יוצר תיאטרון, דרמטורג ויועץ אמנותי לעבודות תיאטרון, מיצג ומחול, ובמקביל פועל כחוקר אקדמי בתחומי התיאטרון והפילוסופיה.
יצירותיי לבמה מתמקדות בעיבודים של קלאסיקות מהדרמה המערבית, על סמך מחקר מקיף של דימויים חזותיים. עבודתי האחרונה, הבכורה הישראלית של העיבוד של ברטולט ברכט לאנטיגונה, מוצגת במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט בתל אביב.
בוגר תארים מתקדמים בבימוי תיאטרון ובפילוסופיה, שניהם בהצטיינות יתרה, באוניברסיטת תל אביב. בעל תואר דוקטור בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב (2018), על מחקר העוסק במופע הפילוסופי של סוקרטס כפי שבא לידי ביטוי בכמה דיאלוגים של אפלטון שעלילתם מתרחשת בבית פרטי באתונה או בסביבתה. מחקר זה מציע מודל תיאורטי המבוסס בחלקו על הפרקטיקה שלי כבמאי וכדרמטורג.
מלמד בחוגים לתיאטרון באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל אביב ומרצה במסגרות שונות על תיאטרון ופילוסופיה.
09.05.2024
עירא אבנרי
עירא אבנרי
העיבוד של ברכט לסופוקלס, שלא הוצג בארץ עד כה, הוא משל עוצמתי על צמיחת הפשיזם מתוך התרבות המודרנית, על הקשר בין קפיטליזם לאימפריאליזם, ועל המכשולים שמקשים על צמיחת חברה חדשה. הסתירות הנדונות במחזה נוגעות בנושאים מהותיים למציאות הישראלית: ביסוס סמכותו של השלטון על מצב מלחמתי מתמשך, חקיקת תקנות לשעת חירום, תעמולה לאומנית, שימוש בגופות כקלפי מיקוח, ועוד.
ההצגה במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט היא מופע תלוי-מקום (Site-specific) שנוטע את הדרמה הזאת בתוך עולם של חיות מפוחלצות, כהערה ביקורתית על יכולתה התיאטרלית של העריצות להסוות את עצמה.
תרגום: חנן אלשטיין | עיבוד ובימוי: עירא אבנרי | עיצוב במה ותלבושות: דינה קונסון | עיצוב תאורה: ירון אבולפיה | עיצוב סאונד: שרון גבאי | עיצוב בובה והנפשה: גוני פז | תכנון ובניית פסל: איגור גברילוב | עוזרת במאי ומנהלת הצגה: טל גרוץ | בהשתתפות: בני אלדר, שירי גולן, מיכאל הנדלזלץ, מיכל ויינברג, קרן צור, ערן שראל
מידע נוסף
בסדנה ננסה לברר – דרך דיון עיוני והתנסות מעשית בסצנות מרכזיות מתוך הקאנון של הדרמה המערבית – באיזה מובן הקלאסיקה "רלוונטית" לתקופתנו, ובאיזה מובן העיסוק בה טומן בחובו פוטנציאל למבט חדש על אמנות התיאטרון עצמה וכלי המבע שלה. בסדנה, המיועדת למורים ותלמידים כאחד, נרחיב ונשכלל את "ארגז הכלים" שלנו בכל הקשור לעבודה על מחזות מופת. בין היתר, נשאל שאלות על קשרים בין טקסט לקונטקסט, כולל הקונטקסט המופעי שלנו; נדון, על בסיס דוגמאות, בתנועה משאלה התחלתית לניסוח תמה דרמטורגית ואז לגיבוש דימוי בימתי; ונתנסה באופן שבו ניתוח דרמטורגי מעצב בחירות בימויות, עיצוביות ומשחקיות.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: מומלץ – ארבעה מפגשים. אך המבנה גמיש – ממפגש אחד ארוך ועד כמה מפגשים.
הכנות או ציוד נדרש:
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
"*" אינדוקטור שדות חובה
איב, אי״ב EVE – ארגון
יוצרים עצמאים
בתאטרון ואמנות המופע
ע״ר 580549962
פיתוח: מילילנד / ניהול הפרויקט: נתן סקופ