"להיות או להיות" סדנת ליצנות בקלאסה | לימור יצחייק
בין מהות לטפשות - הליצן
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
אי"ב למגמות תיאטרון מציעה מגוון סדנאות מקצועיות שמתאימות לתלמידים.ות, לסטודנטים ולמורות.ים. ניתן להתרשם מהסדנאות במאגר שבאתר או ליצור קשר עם המחלקה החינוכית שלנו ונתפור לכם יום תיאטרון במיוחד עבורכם.
"*" indicates required fields
בין מהות לטפשות - הליצן
לשכלל את ההבעה הפיזית והבימתית
תנועה יצירתית כנגד מכשולים
שאלה, תמה, דימוי בימתי
מהו הקשר בין הטקסט לפעולה ולדימוי, בין הטקסט לחומר, לתפאורה ולתלבושות והאם אפשר בכלל להפריד ביניהם? האם המבנה הדרמתי הקלאסי עדיין רלוונטי בימינו? איך לכתוב מחזה ויזואלי שאינו מסתמך רק על מילים, אלא גם ובעיקר על פעולה, פעולה ויזואלית?
בסדנה נלמד תאוריה על פי דוגמאות ממחזות ויצירות של אמנים בינלאומיים, ונתנסה יצירה עצמה בעזרת טקסט קיים.
הסדנה היא במה מצוינת ליצירת שיתופי פעולה בין מגמות אומנות שונות ולשלב את תחומי הלימוד יחד ליצירות רב תחומיות.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: שעה וחצי, גמיש
הכנות או ציוד נדרש:
ג'אגלינג אינטואיטיבי – חוויה ייחודית מיועדת לאמנים וסטודנטים בתחומים שונים של אמנויות הבמה – כולל מחול, תיאטרון וקרקס, וברמות יכולת שונות. גיל צירלין, יוצר בינתחומי מתרגם את הידע שלו משנים רבות של תרגול של ג'אגלינג בשילוב ניסיון במחול, תיאטרון ואמנות המופע, בה הוא השתלם במשך השנים, רוחב היריעה הזה יוצר גישה רחבה ומקיפה.
הסדנה מספקת חוויה אמנותית מגוונת ומרתקת, במהלך הסדנה, נתרגל שימוש פרפורמטיבי באובייקטים שונים (סוגים שונים של כדורים בגדלים שונים – כדורי ג'אגלינג, כדורי רגל, כדורי פילאטיס, וכן חפצים יומיומיים – כסאות, שרפרף, שולחנות וכדומה) העבודה תתבצע בסביבה פתוחה שמקנה חופש יצירתי והתאמה לרמות יכולת שונות.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: כשעה וחצי, גמיש
הכנות או ציוד נדרש:
"מחול הבוטו היפני הוא חידה, הוא נדמה כמתקיים בפני עצמו, ללא הגדרה או הסבר, כתנועה השואבת השראתה מטבע האדם מן הדמיון, מחול הבוטו הוא אלים וחושני, בלתי הגיוני ומפחיד ומשנה עמוקות את החיים אותו"
קזויו שיונוירי תרגלה מחול יפני מסורתי מגיל ארבע, מחול עכשווי מגיל שתיים עשרה, ומחול בוטו יפני בגיל עשרים, מתישהו היא הפסיקה לתת כותרות למה שהיא מתרגלת.
בסדנה נתרגל הקשבה סומטית בעזרת סדרת תרגילים אותם קזויו פיתחה במשך השנים, התרגילים מציעים סביבה יצירתית המתהווה מהמפגש בין המזרח למערב בין החדש לישן בין האישי לבין המסורתי.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: כשעה וחצי, גמיש
הכנות או ציוד נדרש:
"כל מכשול הוא מדליה"- כשריליס ופארקור נפגשים // אקרובטיקה רכה עם כדורי פיזיו
בהחיית דרור ליברמן
ריליס – טכניקת מחול מודרני המתמקדת בהרפיית הגוף, ביעילות התנועה ובניצול הזרמים הטבעיים בגוף, מאופיינת בהעברת משקל, מודעות לנשימה, שימוש במומנטום ועוד
פארקור – הוא סוג של פעילות גופנית המתבסס על תנועה יצירתית, המטרה העיקרית של פארקור היא התקדמות מהירה ויעילה מנקודה אחת לנקודה אחרת באמצעות שליטה בגוף ומודעות לסביבה.
בסדנא נתרגל אופן תנועה ייחודי השואב השראה ממקורות שונים בדגש על פארקור וטכניקת ריליס, השילוב בין שתי הטכניקות האלה מספק חווית למידה מעמיקה ושלמה.
בסדנא נכיר ונתרגל בצורה מודרכת מנגנונים גופניים שונים (תנועה מבוססת שלד, שימוש במומנטום, תנועה מתוך שחרור, שימוש בכוח מתפרץ, דחיפה ומשיכה, ספירלות, וכן הלאה) בכוונה לייצר סביבה בטוחה,אמיצה ומאפשרת לתנועה דינמית המבוססת על שימוש באינסטינקטים, ולהנחות כל אחד מהמשתתפים להעניק למושגים האלה פרשנות-תנועתית משלו.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: כשעה וחצי, גמיש
הכנות או ציוד נדרש:
הסדנה מיועדת לתלמידי מגמות תיאטרון, עם או בלי ניסיון בהפעלת בובות או בתאטרון חפצים.
תיאטרון החפצים נולד מתוך ז'אנר תיאטרון הבובות ובו החפצים הופכים לדמויות ודימויים המדברים, עם או בלי מילים, במקומנו.
בסדנה נגלה דרכים חדשות לספר סיפור דרך משחקים ותרגילים מפעילי דמיון ותת מודע. ניצור ונכיר את האפשרויות הבלתי מוגבלות של העולם הויזואלי הזה- עולם בו חפצים יומיומיים מתעוררים לחיים והופכים לפרטנרים. זו סדנה שפותחת את הראש לעבודה עם חומרים, לפיוטיות של הפעולה ומאפשרת כתיבת סיפור אישי בצורה אינטואיטיבית מתוך פעולה ומשחק.
ממש כמו בסרט מצויר ניצור יחד עולמות קטנים שיספרו, אם נרצה ואם לא, את הסיפורים שלנו.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: שעה וחצי, גמיש
הכנות או ציוד נדרש:
The present is a present
ניזכר יחד בדברים הפשוטים בחיים שאבדו לנו בדרכנו ונלמד להנות מההווה, להקשיב לעצמנו ולהפוך את החסרונות שלנו ליתרונות.
הסדנה משלבת תרגילי נשימה, שירה, תנועה, אילתור, ליצנות מודרנית והרבה יצירתיות.
הסדנה נותנת כלים ליצירה, עוזרת בהסרת חסמים, פותחת את שערי היצירה ומעמיקה את הידע של המשתתפים בנוגע ליצירה אישית בכלל.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: שעה וחצי, גמיש
הכנות או ציוד נדרש:
סדנת גיבוש קבוצתי דרך משחקי תיאטרון לבני נוער בהנחיית שרון שטרק, שחקנית, בימאית ומורה לתיאטרון, רכזת סדנת יסודות המשחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב תל אביב. המפגשים מיועדים בני נוער ומטרתם לסייע לפתח דינמיקה קבוצתית דרך שימוש בעקרונות מעבודת השחקן. דרך התנסות מהנה במשחקי תיאטרון שונים יתאפשר טיפוח צמיחה אישית וקבוצתית. המשחקים ממוקדים בגיבוש הדינמיקה הקבוצתית ומיועדים לבסס את כללי המשחק לעבודה נעימה ומכבדת במסגרת הסדנא. כל מפגש בנוי משלושה חלקים- פתיחה וחימום, לב העבודה , ומעגל שיתוף וסגירה.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: שעתיים. גמיש. רצוי שלושה מפגשים
הכנות או ציוד נדרש:
להיות או להיות – סַדְּנָאת ליצנות בֶּקְּלָאסָה
הליצן הוא דמותנו הנאיבית, הראשונית, זו שהיא כמו הילד שלנו, מלאת חיבור לחיים, לטוב מחוברת לרגע הזה באשר הוא לשמחה, לעצב, ליש, לאין, לשטות, לרצינות, לכל! כל זאת מנקודת מבטו הטיפשית הנאיבית של הליצן שיודע להתבונן בכל מתוך מרחב של אינסוף אפשרויות של ביטוי בסדנה נחבר את היסוד הנאיבי הזה שלנו – הפילוסופי – לקלאסיקה ויחד ניצור אפשרות יצירתית של כנות נאיבית, פיוטית, יצירתית.
הכל יכולות של הליצן בחיבור לרגע הזה מביא איתו מפגש מפתיע.
קצת על הסדנא: מי מפחד מקלאסיקה? קלאסיקה היא מתנה, היא אמת צרופה כתובה בטקסט ופעולות, ליצנות היא מתנה, אמת צרופה כתובה בלב ובחופש הליצן. מה יקרה שנחבר אמת לאמת? שייקספיר, מולייר וצ'כוב, מנקודת מבטו החשופה של הליצן? סדנת עומק בפעולה על במה, בעבודה על רגש, בחיבור בין חופש לטכניקה, ללכת בביטחון בתוך שדות הרגש בהם מהלך הליצן, תוך חיבור לעולמו הפנימי זה קצת כמו לקפוץ בנג'י רק עם חבל בטחון, קצת כמו לצנוח אבל עם מצנח, ממש כמו לעשות אבובים בנהר שוצף, לשים את הלב הגדול של הליצן בתוך איסוף האפשרויות של להיות או (לא) להיות.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: כ-3 שעות, גמיש
הכנות או ציוד נדרש:
נלמד מה זה שקט בימתי, איך אפשר ליצור מתח, קונפליקט או סיפור בלי לדבר על הבמה. מה זה ה"מצב" של ליצן, איך אפשר למצוא מצב מסוים ומעניין ולהחזיק אותו במשך הרבה זמן על הבמה. ליצן יכול להיות כל דבר – מאצטרובל עד ראש הממשלה. מה מבדיל אותו משחקן דרמטי, או שחקן פיזי? בכל אחד מאתנו יש משהו מצחיק בבסיס, העבודה זה למצוא את זה ולפתח, מה המרכז של הליצן שלכם? מהי דמות הליצן שלכם? להיות כאן ועכשיו עם מה שקורה על הבמה וגם מה שקורה בקהל וגם עם מזג האוויר וגם עם מה שכתוב היום בחדשות, זה הבסיס של כל ליצן ללא הבדלי מין וגיל. וגם בזה ניגע ונתרגל! כניסה לבמה, עבודה עם צלילים, עבודה עם פרטנר, שימוש בחלל, עבודת גוף, דרמטורגיה של הומור והרבה תרגילים משעשעים ומהנים – כי ללא הנאה אין ליצנות!
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: 3 שעות
הכנות או ציוד נדרש:
בסדנה יילמדו טכניקות שונות שירחיבו את כלי העבודה, ביניהן, כיצד לפעול מתוך אימפולסים, תנועה מתוך מערכות גוף שונות, עבודה על הקשבה ופעולה, שחרור ויוזמה, וכן, התנסות בחיבור גופני, שליטה, נוכחות, דמיון וכוונה רגשית. ההתנסות תכלול תרגילי קבוצה, עבודת זוג, עבודת סולו, ועבודת פרפורמנס מול קהל.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: שעה וחצי עד 3 שעות
הכנות או ציוד נדרש:
לא הרבה יודעים אבל תיאטרון בובות הוא לא רק לילדים! סוג המופע של תיאטרון הבובות למבוגרות ולמבוגרים מתקיים כבר שנים רבות ונהנה מפסטיבלים בינלאומיים ברחבי העולם! בסדנה נכיר את תיאטרון הבובות והחפצים, נבין מה היתרון בשימוש בבובות בעשייה התיאטרונית וכיצד העבודה החזותית יכולה לשדרג את המופע שלנו ולהעביר רבדים נוספים לקהל. בהתחלה נכיר את סוגי הבובות השונות, בובנאים מעצבים ומפעילים מפורסמים, נצפה בסרטונים ונתנסה בהפעלת בובות עיניים ובהתאם לזמן גם בובות אחרות. בהתאם לזמן שיוקדש לסדנה ולתיאום מול המורה נחליט אם להכין בובות מורכבות יותר או להכיר את עולמם התיאטרוני של החפצים, ולסיכום נכין סרטונים קצרים עם התוצרים שנכין.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: גמיש, כשעה וחצי – תלוי בסוג הבובות שמכינים
הכנות או ציוד נדרש:
ליצנות תיאטרלית
מהו ליצן? הליצן הוא בפשטות "אני – משחק". לשחק באמת – זהו עולמו של הליצן. ההברקה הגדולה של הליצן היא היחס לרגע החי, אל הקהל הצופה, הצוחק והסקרן. אמנות הליצן, היא אמנות התגובה של הפיכת הכשלון לפואטיקה. דרך פגישה של ליצן-קהל, מקום דמיוני, חפצים מדומים או אמיתיים, נזמן את רוח המשחק ונחפש ביחד הכניסה אל הדמיון, הגילוי מרגע לרגע, והחופש שבתוך הלא ידוע.
סדנת הליצנות של ׳האיש התם׳ בכל קורס מדגישה נושאים שונים: לעתים נתמקד בשחרור ומשחק, לפעמים בפנטזיה של הליצן ולפעמים בחיבור של הליצן למיומנות והאישיות של התלמיד/ה.
ניתן לדייק את הדגשי הסדנה בתיאום עם המורה לתיאטרון, כך שהחוויה והלמידה יעשירו את החזון האמנותי.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: שעה וחצי – אפשר יותר
הכנות או ציוד נדרש:
סדנת אימפרוביזציה שפותחת את הראש והדימיון, מאפשרת לנו לחשוב מחוץ לקופסא ומלמדת את הבסיס של המשחק – give and take. לכל המינים והגילאים, אין צורך בניסיון קודם – נדרשות רק מוטיבציה וקלילות!
מהי סצנוגרפיה? כיצד היא מושפעת מנקודת המבט של הבמאי והמעצבים? נחשוף את התלמידים למהות החשובה של העיצוב הבימתי בפענוח וההבנה של הצופה את המופע, "נפתח" להם את הראש לרעיונות חדשים באמצעות השראות, נבנה יחד איתם מהלך סצנוגרפי מותאם למחזות שבחרו לבגרות ונקשר את העיצוב לשאלה הפורייה, לאמירה ולקונפליקטים של ההצגה. וכמובן נגלה איך עם קצת יצירתיות ניתן מוציאים לפועל את הרעיונות כשנגמר התקציב למגמה…
סדנה בהתאמה אישית למגמה ולצרכים לפי ראות המורה. החלק הראשון של הסדנה הוא הרצאה מלווה בדוגמאות והתנסות של עיצוב בימתי והבנת המשמעויות הבימתיות של העיצוב ביצירת דימויים בימתיים. בחלק השני התלמידים יוכלו לקבל הנחיה אישית בהתאם להפקות אותן הם מעלים במסגרת בית הספר.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: גמיש, ממולץ שני מפגשים של כשעה וחצי
הכנות או ציוד נדרש:
הכרת טכניקת LEVEL OF ENERGY ע"פ ל'קוק בכיתת אמן המקנה מתן כלים פרקטיים לעבודה מן החוץ אל הפנים.
להזמנת הסדנה –[email protected]
משך הסדנה: מומלץ – 90 דקות. גמיש, אך לא פחות משעה.
הכנות או ציוד נדרש:
מפגש העוסק בלימוד טכניקות של הומור חזותי-סלפסטיק , נתוודע למנגנונים ומהלכים פיזיים קומיים ובמימוש הפוטנציאל הקומי-חזותי בתפיסה בימתית ובבימוי מחזה. המשתתפים יתוודעו למאפייני הקומדיה הפיזית ויקבלו כלים לאבחון, אפיון ובימוי ע"פ עקרונות 'הקומי שבסיטואציה' ו'הקומי שבדמות'. בסיום המפגש יציגו המשתתפים סצנות קומיות קצרות תוך שימוש בכלים שנלמדו.
להזמנת הסדנה –[email protected]
משך הסדנה: מומלץ – 90 דקות. גמיש, אך לא פחות משעה.
הכנות או ציוד נדרש:
כיתת אמן בה ייחשפו המשתתפים לסודות עולם הלחימה הבימתי. המשתתפים יתוודעו להיסטוריה של קרבות הבמה, ילמדו את עקרונות קרבות הבמה תוך כדי שמירה על בטיחות שלי ושל הפרטנר. כמו כן ילמדו כיצד לנצל את מיקום הצופים ואת רצון הקהל "להאמין". במפגש יתרגלו טכניקות שונות של קרבות במה בידיים חשופות. בסיום הסדנא יישמו המשתתפים את הנלמד בבניית דו קרב של מספר דקות מול הקבוצה.
להזמנת הסדנה –[email protected]
משך הסדנה: מומלץ – 90 דקות. גמיש, אך לא פחות משעה.
הכנות או ציוד נדרש:
במפגש זה יתוודעו המשתתפים לשפת הגוף ולחשיבותה כאמצעי תקשורת א-מילולי. המפגש יכלול הכרות ופענוח של מסרים פיזיים שונים של הגוף, היכרות עם מסכות ניטראליות וטכניקת עבודה איתה וישום בעזרת משחקי אימפרוביזציה שונים. מטרות המפגש הן פיתוח המודעות לשפת הגוף כאמצעי תקשורת א-מילולי, רכישת כלים בסיסיים לפענוח שפת הגוף, זיהוי ושינוי דפוסי התנהגות שעלולים להיות לנו למכשול בתקשורת עם סביבתנו, פיתוח דרכי תקשורת לא מילוליות ושכלול יכולת ההתבוננות באדם וקריאת שפת גופו.
להזמנת הסדנה –[email protected]
משך הסדנה: מומלץ – 90 דקות. גמיש, אך לא פחות משעה.
הכנות או ציוד נדרש:
הסדנא חושפת אותנו לעולם המסכות והתיאטרון הפיזי, שמה דגש על ההבעה הגופנית ומעניקה כלים פרקטיים לעיצוב דמויות בעזרת מסכה- טכניקת 'מן החוץ אל הפנים'. המשתתפים יתוודעו ליסודות משיטת לאבן ול'קוק, ירכשו טכניקות עבודה עם מסכת האופי, יעבדו על התאמה גופנית למסכה (ה'מסכה הפיזית') ויעמדו על מרכיבי הזהות הגופניים ודרך עיצובן של דמויות שונות. ובכך יעשירו את יכולת ההבעה הגופנית וישכללו את השימוש בגוף, הוא כלי העבודה העיקרי של השחקן.
להזמנת הסדנה –[email protected]
משך הסדנה: מומלץ – 90 דקות. גמיש, אך לא פחות משעה.
הכנות או ציוד נדרש:
כיתת אמן המקנה מיומנויות בסיסיות של פנטומימה ומשחק מסוגנן ללא מילים. במהלך המפגש נפתח מודעות ויכולות שליטה בתנועות הגוף על איבריו השונים, נחדד את ההבעה הגופנית, המימיקה והקואורדינציה, נחשף לסוגי תנועה שונים בחלל, ונתנסה בעבודה עם חפצים מדומים (קיר, חבל, בלון ועוד) כל זאת על מנת ליצור עולם תיאטרלי מלא וקסום בעזרת גוף השחקן בלבד. בסיום המפגש ניישם הנלמד דרך הכנת קטעי פנטומימה קצרים ביחיד או בזוגות והצגתם מול הקבוצה.
להזמנת הסדנה –[email protected]
משך הסדנה: מומלץ – 90 דקות. גמיש, אך לא פחות משעה.
הכנות או ציוד נדרש:
כיתת אמן בה נכיר ונתנסה במסכות הקלסיות של הקומדיה דל'ארטה-ארלקינו, פנטלונה, קפיטנו, איזבלה, לליו, דוטורה, בריגלה ועוד-תוך התמקדות בעיצוב הגופני של האב טיפוסים הללו. המשתתפים ילמדו את המנגנון הקומי הייחודי לכל דמות ויישמו אותו במסגרת ה'סנריו'- מתווה עלילה בסיסי המאפיין את הקומדיה דל'ארטה. במהלך המפגש יתנסו המשתתפים באלתור סיטואציות על פי הדמויות והנושאים מהסנריו של הקומדיה דל'ארטה.
להזמנת הסדנה –[email protected]
משך הסדנה: מומלץ – 90 דקות. גמיש, אך לא פחות משעה.
הכנות או ציוד נדרש:
סדנת תנועה לתיאטרון שמורכבת מהיכרות התלמידים עם הגוף שלהם, דרך הביטוי התנועתי שלהם, מהמקומות הנוחים והמוכרים ועד לאיזורים המאתגרים עבור כל אחת ואחד מהם. שימוש בשפה התנועתית ככלי לביטוי דרמתי ויצירת סיטואציה דרמתית בעזרת בחירות תנועתיות בלבד. הכוח התנועתי של העבודה בקבוצה – קשב פיזי על במה, ויצירת אלמנטים תנועתיים פשוטים שמייצרים יצירה שעומדת בפני עצמה. הרכבת משפטי תנועה שמתחילים מגירוי תנועתי ראשוני עד לסצינה עם התחלה אמצע וסוף.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: בין שעתיים לשלוש, גמיש.
הכנות או ציוד נדרש:
שמי שרון שטרק, שחקנית ובימאית. בעבר הייתי רקדנית, ומטבע הדברים אני מתמקדת בקשר החשוב בין משחק ותנועה, וכמובן שבין בימוי לכוראוגרפיה. הסדנה שאני מעבירה היא סדנה חוויתית המיועדת לתלמידי משחק לטובת שכלול הביטוי וההקשבה לגוף. דרך תרגילי תנועה ודמיון מודרך נטייל ונחקור את המרחב הפסיכופיזי בו דמיון משפיע על הגוף, הגוף על הרגש וחוזר חלילה. מטרת הסדנה לחדד לתלמידים את חשיבותו של הגוף כעוגן בעבודת השחקן, ולהעשיר את מנעד הביטוי הגופני מעבר לריאליזם. במהלך הסדנה נקשיב ונחמם את הגוף, נבצע תרגילי אימפרוביזציה תנועתיים המיועדים לשיחרור והקשבה לפרטנר, ונבצע תרגילים כקבוצה ובזוגות, המיועדים לשיפור התקשורת הכיתתית באופן בלתי אמצעי. בסדנא ארוכה יותר יתכן זמן לעשות גם עבודה עם טקסטים קיימים, וללוש אותם מחדש דרך תנועה בכדי למצוא בדמויות מצבים דרמתים ואפשרויות חדשות.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: גמיש: שעה וחצי עד שלוש שעות
הכנות או ציוד נדרש:
בסדנה ננסה לברר – דרך דיון עיוני והתנסות מעשית בסצנות מרכזיות מתוך הקאנון של הדרמה המערבית – באיזה מובן הקלאסיקה "רלוונטית" לתקופתנו, ובאיזה מובן העיסוק בה טומן בחובו פוטנציאל למבט חדש על אמנות התיאטרון עצמה וכלי המבע שלה. בסדנה, המיועדת למורים ותלמידים כאחד, נרחיב ונשכלל את "ארגז הכלים" שלנו בכל הקשור לעבודה על מחזות מופת. בין היתר, נשאל שאלות על קשרים בין טקסט לקונטקסט, כולל הקונטקסט המופעי שלנו; נדון, על בסיס דוגמאות, בתנועה משאלה התחלתית לניסוח תמה דרמטורגית ואז לגיבוש דימוי בימתי; ונתנסה באופן שבו ניתוח דרמטורגי מעצב בחירות בימויות, עיצוביות ומשחקיות.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: מומלץ – ארבעה מפגשים. אך המבנה גמיש – ממפגש אחד ארוך ועד כמה מפגשים.
הכנות או ציוד נדרש:
סדנה החוקרת תהליכי יצירה הנובעת ממקום ספציפי, לפיתוח דרכי התבוננות ביחס לפונקציונליות של מרחב, הדימוי הרעיוני שהוא מזמן, הזיכרון המוטמע בו, והביקורת החברתית תרבותית שהוא יכול לעורר. המשתתפים יונחו לייצר פעולה השתתפותית במרחבים מגוונים, נטולי אופי תיאטרלי, אשר תחשוף את המנגנון האנושי-חברתי-תרבותי-אומנותי בתוך היומיומי. הפעולה היצירתית תרחיב את התפיסות לגבי האופנים בהם ניתן ליצר מפגשים אישיים באמצעים אומנותיים, לברר באילו דרכים אנו חווים את ההתנסות האומנותית בתוך המציאות היומיומית, ואיזה תפקיד היא מקיימת עבורנו. הסדנה מציעה דרכים להכרות עם המרחבים השונים בבית הספר (או בסביבה נבחרת אחרת) כדי להעמיק את החיבור הרגשי אליהם ותחושת השייכות. באמצעות חשיבה חקרנית, מרחבית וחזותית, יאותגרו דפוסי ההתנהגות אליהם הורגלו, יוצפו שאלות המקיפות היבטים סוציאליים, תרבותיים בהקשר האישי וקהילתי ותוצע אלטרנטיבה לכל אלו. המשתתפים בסדנה, ייצרו מנגנון פרפורמטיבי המבוסס נוכחות, פעולה אותנטית בתוך המרחב, שיחשוף משמעויות חדשות וירחיב את האפשרויות בקשר המתהווה בין מקום וקהל. משוב קבוצתי ינכיח שוב את הכלים האומנותיים ליצירה בקורתית בהשראת אתר מרחבי.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: מינימום 90 דקות. גמיש בהתאם לתוצר המבוקש. ניתן להעמיק ולהרחיב עד 3 שעות.
הכנות או ציוד נדרש:
סדנת הכרות עם מדיום הפרפורמנס מציעה גישה עכשווית לביטוי בימתי אישי ולאינטראקציה חוויתית עם הקהל. באמצעות תרגילים מצטברים מבוססי פעולה, דימוי וטקסט מקורי, מנכיחה הסדנה, כיצד האישי והיומיומי הופכים לפרפורמטיבים ולמחוללי שינוי מחשבתי ותפיסתי בקרב המבצע והצופים. הסדנה מעודדת שחרור מהגיון נרטיבי ודפוסי חשיבה תיאטרליים מקובלים ומזמינה לחקור ברגע אמת ובאופן אסוציאטיבי תופעות אנושיות ממציאות חיינו, שלרוב אנו מתעלמים מהן או עיוורים כלפיהן. הסדנה נפתחת בחימום קבוצתי מעוגן באלמנטים מהשדה הפרפורמטיבי, באמצעותם מתוודעים המשתתפים למהויות בסיסיות של המדיום, ביניהן, טשטוש גבולות בין אומנות וחיים, האישי והציבורי, האותנטי והמודע, חיקוי ושבירה. כחוויה מכינה, יתנסו המשתתפים בביצוע פעולה אותנטית, התחומה בזמן ורלוונטית עבורם. התרגול ישקף את המשמעויות הטמונות בחיבורים משתנים בין פעולה, זמן וחלל ליצירת דימוי רגשי ורעיוני. כחוויה מרכזית, ייצרו המשתתפים תרגיל החוקר תמה בעלת משמעות רגשית עבורם ויגעו בנושאים אישיים / חברתיים / תרבותיים / פוליטיים שלרוב אינם מדוברים. הסדנה תאסף בשיח המסכם את אשר נחווה, תוך הדגשה חוזרת של המושגים והכלים שנלמדו.
להזמנת הסדנה – [email protected]
משך הסדנה: מינימום 90 דקות. גמיש בהתאם לתוצר המבוקש. ניתן להזמין סדנה ארוכה יותר לקבלת תוצאות עשירות ומעמיקות.
הכנות או ציוד נדרש:
במהלך הסדנא הילדים עובדים עם פירות וירקות, מפרקים, מרכבים, הופכים אותם לגוף תאורה עם לדים, חותכים ומבריגים במטרה לייצר דימויים המסייעים לספר סיפורים ביוגרפים. בפירות וירקות יש המון מטענים תרבותיים חברתיים ונרטיביים המסייעים לפתח סיפור ולהביע את עצמנו בחפצים. את הסדנא מעביר אורן גם לסטודנטים שלו בבצלאל וגם לקבוצות פרטיות.
להזמנת הסדנא – [email protected]
אורך הסדנא: בין שעה וחצי לשעתיים
הכנות או ציוד נדרש:
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
"*" indicates required fields
איב, אי״ב EVE – ארגון
יוצרים עצמאים
בתאטרון ואמנות המופע
ע״ר 580549962
פיתוח: מילילנד / ניהול הפרויקט: נתן סקופ