ספוט – השתלמויות חדשות על הדיאלוג בין יוצרים ושותפים ליצירה

ספוט היא סדרת השתלמויות העוסקת בהיבטים שונים של היצירה ומטרתה לשפר את היכולת והידע בעבודת היוצר.ת עם שותפים.ות ליצירה בתחומים שונים:


1. עיצוב חלל: 29.3+4.4, ימי שני בשעה 10:00
2. וידאו על הבמה ובתיאטרון: 10+17.5, ימי שלישי בשעה 10:00
3. דרמטורגיה: 9.6 חמישי בשעה 10:00

הנחה לנרשמות ולנרשמים לכל הסדרה. מחיר מיוחד לאיגודים (בתי, כוראוגרפים, אמ"י, עשייה…) ולסטודנטים.
ההשתלמויות יתקיימו בת"א.
מספר המקומות בכל השתלמות מוגבל מאד. הרשמה ברכישת כרטיס מראש.
לפרטים נוספים פנו אל: [email protected]


ספוט 1. עיצוב חלל

28.3 יום ב', 10:00-12:00
4.4 יום ב', 10:00-12:00
תיאטרון מלנקי, רח' חומה ומגדל 32, ת"א

שני מפגשים שיתמקדו ויעמיקו בדיאלוג בין במאי.ת למעצב.ת, וכיצד החלטות עיצוביות משפיעות על הבימוי.
במפגש הראשון נלמד על תהליך העבודה של המעצב.ת ובמפגש השני נעסוק בפן המעשי יותר ונתנסה בתרגיל בחשיבה עיצובית בחלל.


מפגש ראשון 28.3: תהליך עבודתו של מעצב
*מפענוח טקסט, דרך איסוף השראות ויזואליות עד העיצוב באמצעות חלל, צבע, אובייקטים, צרכים פיזיים ופעולה.
הדגמה דרך שתיים או שלוש עבודות
*עבודה במודל / מקט ככלי אפקטיבי ביותר בדיאלוג בין במאי ומעצב. כלי לפיתוח חלל, צבע, מידות, קומפוזיציה. ובחינה של מיזנסצנה והתפתחות המהלך החזותי. הדגמה עם חלקי מודל.

מפגש שני 4.4: טכניקות מעשיות
*אסטטיקת DIY – נלמד באמצעות תמונות וקטעי וידאו על עיצוב Do It Yourself שמאפיין קבוצות תאטרון עצמאיות. שימוש רב ב READYMADE ובחללים נתונים – Site Specific . מתוך נתונים אובייקטיביים ומתוך אידיאולוגיה.
*החלל כגריד – נתנסה בתרגיל מעשי משותף.

על המנחה: כנרת קיש, מעצבת במה (לעיתים גם תלבושות). עבדה שנים בתאטרון הרפרטוארי ובשנים האחרונות בהנאה מיוחדת גם עם קבוצת התאטרון של רות קנר. מלמדת עיצוב במה באוניברסיטת תל אביב. לימדה שנים רבות גם בבית הספר לתאטרון חזותי בירושלים, שם קבלה כמה שיעורים חשובים.


ספוט 2. וידאו על הבמה ובתיאטרון

10.5 יום ג', 10:00-13:00
17.5 יום ג', 10:00-13:00
תיאטרון מלנקי, רח' חומה ומגדל 32, ת"א

השילוב בין וידאו-הקרנה לבין הופעה חיה על הבמה טומן בחובו קונפליקט מרחבי-זמני מובנה, אשר יש לפענחו כדי להגיע לצורה היברידית אורגנית ובהירה. קונפליקט זה יעמוד במרכז ההשתלמות בת שני מפגשים- מהו הפער בין המימדים, לאילו שאלות עלינו לשים לב בתור היוצרים והיוצרות של העבודה, ומהם הפתרונות האפשריים. למשתתפי ההשתלמות יינתנו כלים תיאורטיים ומעשיים חדשים שיעוררו ויציתו את הדמיון לשילוב מיטבי של הווידאו ביצירתם הבאה.

מפגש ראשון 10.5: תיאורטי-אמנותי
סקירה קצרה על וידאו כצורה עצמאית- נלמד על איכויותיו ומאפייניו, על ההיסטוריה משלב "התמונות הנעות", דרך המצאת העריכה ועד לניסויי הקרנת הווידאו הראשונים במחצית הראשונה של המאה העשרים.
נתוודע אל שימושים וסוגים שונים של וידאו דרך מקרי לימוד של הקרנות וידאו, ובאמצעותם ניצור שפה אמנותית וטכנית משותפת בכל הנוגע לעיצוב וידאו לבמה ולתיאטרון.
נעמוד על ההבדלים בין קולנוע לבין וידאו לבמה, ונתייחס לקונפליקט המרחבי-זמני.

מפגש שני 17.5: מעשי
נמפה את התחום מבחינת הטכניקות השונות- הקרנות, אור, מסכים.
באמצעות הידע שנרכוש, נחקור פרויקטים של המשתתפים או תרחישים דמיוניים של הקרנת וידאו במחזות מוכרים.

על המנחה: נמרוד צין, בוגר מכון SAE בפריז במסלול קולנוע דיגיטלי. יוצר וידאו לבמה ותיאטרון בעל ותק של מעל 15 שנים ועשרות הפקות בתיאטרון הרפרטוארי ובהפקות עצמאיות.


ספוט 3. דרמטורגיה

9.6 יום ה', 10:00-12:00
בית הבאר, שלמה 6 ת"א

מהי דרמטורגיה ומהו תפקידו של הדרמטורג.ית? במפגש נערוך היכרות קצרה ועניינית על התחום החשוב והעלום במידה רבה בישראל- נעמוד על חשיבותה של הדרמטורגיה בתהליך העבודה על מופע, על סגנונות שונים והתאמה טובה בין יוצר.ת לדרמטורג.ית, ונתוודע אל מקרים שונים של דרמטורגיה בין אם עבור מחזה כתוב ובין אם לעבודת פרפורמנס.

על המנחים: נטלי צוקרמן היא יוצרת תיאטרון ופרפורמנס, וגם מרצה, מנהלת אמנותית ודרמטורגית בתחום היצירה העצמאית. בשנים האחרונות היא מתמקדת ביצירה בתחום ה – Disability Art וזכתה בפרסים עבור עבודותיה "הגוף האחר" (2013) ו – "Practice Makes Perfect" (2015).
רועי חן הוא סופר, מתרגם, מחזאי ודרמטורג. חתן פרס היצירה לסופרים עבריים ע״ש לוי אשכול (2022) ופרס שר התרבות ע״ש יצחק נבון (2017). מאז שנת 2007 משמש כמחזאי הבית של תיאטרון גשר ביפו, שעל בימתו עלו מחזותיו: מי כמוני, במנהרה, הרצל אמר!, אני דון קיחוטה, אליס, מסעות אודיסאוס, רוח התיאטרון והאוצר מתחת לגשר.הפקות על פי מחזותיו, עיבודיו ותרגומיו נסעו ברחבי העולם (סין, רוסיה, ארה"ב ועוד).