החממה מחזור 3 – נפתח להרשמה!

מזמינות אתכםן לקחת חלק בחממה של אי"ב 2022-2023

7 מפגשים + מנטורינג אישי לכל משתתפ/ת!

המסלול מיועד ליוצרות/ים שהעלו כבר הצגה עצמאית אחת לפחות על במה מקצועית או ליוצרות/ים שנמצאות/ים בתהליך חזרות להצגה ראשונה שתעלה לבמה במהלך 2023.

נושאים מרכזיים: היכרות עם הסביבה הארגונית של תרבות ואמנות בישראל + הגשת קולות קוראים + בנייה וניהול של תקציב + הכנת פרזנטציות ופיצ'ינג + שיווק + טיסה עם הצגות לחו"ל.

המפגשים יתקיימו אחת לשבועיים, בימי שלישי בשעות 10:00-14:00 (למעט הרווח בין המפגש הראשון 8.11

מחיר ההשתתפות בחממה: 600 ש"ח. את התשלום ניתן יהיה לשלם גם בתשלומים.
דד ליין להרשמה: 31.10


התכנית:


מטרת התכנית היא לייצר מסגרת ממוקדת ותומכת עבור יוצרים ויוצרות בתחילת הדרך ולהנגיש מידע רחב ככל האפשר הנוגע למעטפת של היצירה.

תנאי סף להצטרפות: המסלול מיועד ליוצרות/ים שהעלו הצגה עצמאית אחת לפחות על במה מקצועית או ליוצרות.ים שנמצאות בתהליך חזרות להצגה ראשונה שתעלה לבמה במהלך 2022-2023. 

המפגשים יהיו בנויים כמו סדנאות קצרות ובהם המשתתפים והמשתתפות יוכלו לגבש באופן פעיל וקונקרטי "תיק הפקה" מלא ומקצועי עבור ההצגה שלה או שלו: ארגון וניהול, בניית תכנים שיווקיים, בניית תקציב הפקה והרצה, הגשות ופיצ'ינג, חו"ל, ועוד.

תנאי סף להצטרפות: המסלול מיועד ליוצרות/ים שהעלו הצגה עצמאית אחת לפחות על במה מקצועית או ליוצרות.ים שנמצאות בתהליך חזרות להצגה ראשונה שתעלה לבמה במהלך 2022-2023. 

  1. 7 מפגשים: המפגשים  יונחו על יד  אנשי מקצוע מתחום ניהול תרבות, הפקה, שיווק בתיאטרון, ומתחום הכתיבה והכנה לפרזנטציות. לחלק מן מהמפגשים יצטרפו יוצר ותיק, מנוסה, שישתף מניסיונו (או יוצרת!). המפגשים יתקיימו בימי שלישי, אחת לשבועיים, 10:00-14:00.
  2. מנטורינג: ליווי אישי לכל יוצר/ת. ליוצר/ת יותאם יוצר/ת מנוסה בהתאם לצרכים ולרצונות של היוצר/ת הצעיר/ה. 
  3. מרתון מפעל הפיס: היוצרים/ות יוכלו להשתתף במרתון כתיבת הגשות למפעל הפיס, ביוזמת אי"ב במהלך חודש ינואר. במרתון יקבלו היוצרים/ות תמיכה וליווי בכתיבת ההגשות. (ההשתתפות במרתון היא בתשלום סמלי) 
  4. השתלמויות אי"ב: היוצרים/ות יוכלו להצטרף להשתלמויות המקצועיות של אי"ב במהלך שנת 2023 במחיר חברי אי"ב (מחיר מוזל).

תאריכי המפגשים:

ימי שלישי, 10:00-14:00
8.11
15.11
29.11
13.12
27.12
10.1
24.1

31.1 (מפגש 8 אופציונלי)
*יתכנו שינויים קלים.



פירוט המפגשים

**לוח מפגשים הסופי ושמות המנחים ימסרו למשתתפי החממה.

__________

מבוא: איפה אני?
היכרות עם הסביבה הארגונית של תרבות ואמנות בישראל
מהם האתגרים העומדים לפני מבחינה מעשית, מנטלית.

__________

ניהול תקציב ותזרים הפקה
איך לבנות תקציב הפקה, ולאחר מכן איך לנהל תקציב של הרצה. במפגש "נרד לעומקם של מספרים"…. נלמד לתכנן תקציב לתהליך ההפקה, נבין כיצד מנהלים אותו, ומה הם הכללים לבניית תקציב שמוגש לגופים שונים לטובת קבלת תמיכה. 

__________

מרעיון להגשה 
קולות קוראים, כתיבת הגשות לקבלת מענקים.

הגשת הצעה ל"קול קורא" או למענק, דורשת יכולת להפוך את כוונותיכם האמנותיות, את הרעיון היצירתי שלכם, לטקסט כתוב, שמתאר באופן מדויק ובהיר את התהליך היצירתי, הגישה הבימויית, העיצובית ועוד…

לעיתים קרובות זה מהלך מורכב. הסיכוי לזכות בתמיכה בעקבות הגשה תלוי (מעבר לייחוד ולדיוק של עבודת האמנות) , גם ביכולת שלכם "לתרגם" לטקסט את כוונותיכם.  במפגש נשוחח על קולות קוראים ועל דגשים שקשורים בכתיבה והגשה של בקשות לתמיכה. 

__________

סדנת פיצ'ינג

חלק מתהליך ההגשות לתמיכות וההצלחה להשיג את התמיכה טמונה ביכולת של היוצר.ת להסביר באופן מילולי את הפרויקט. במפגש פיצ'ינג יוענקו למשתתפים הכלים והדגשים לביצוע של פיץ' מוצלח – מה חשוב להדגיש ומה אפשר להשמיט, איך לגבש ולדייק את הסיפור שכתבתם, תוך שימוש ברקע שלכם והעולם הייחודי של כל יוצר.ת. 

__________

כלים שיווקיים:
מיתוג
בניית זהות חזותית לאירוע או הצגה בתחום התרבות מהווה פעולה כמו־אוצרותית המשלבת בין התכנים של האירוע לבין חוץ בימתיים (רשתות חברתיות, עיתונות, שילוט וכד׳). ההרצאה תציג את מכלול פעולות הכרוכות ביצירה של שפה חזותית לאירוע או הצגה – החל במחקר והפיתוח הרעיוני לצד היוצרים, דרך עיצוב הקמפיין המקדים והנלווה לאירוע או ההצגה ועד עיצוב חזותי בחללי האירוע.

יח"צ
יח"צ הם חלק משמעותי מה"מטרייה" השיווקית שלנו. המדיות השונות – אתרי אינטרנט רלבנטים, מדורי תרבות, מדורים אחרים שקשורים לתחום בו עוסקת ההצגה, הזמנת עיתונאים/מבקרים שיחשפו את ההצגה שלנו לקהל קוראים -לכל אלה נתייחס במפגש. 

רשתות חברתיות
דגשים ועקרונות לפעילות סושיאל מוצלחת ואפקטיבית תוך ניתוח דוגמאות של המשתתפים והמשתתפות. סקירת כלי דיגיטל רלוונטיים ליוצרים, בחינת יתרונותיהם ודרכי הפעולה בהם.
מעבר על כלי עבודה פרקטיים לניהול עצמאי של עמוד פייסבוק ואינסטגרם.
קידום ממומן, סקירת סוגי מודעות, קריאייטיב וניסוח למודעות.

__________

טסים לחו"ל
איך יוצאים עם הצגה עצמאית לחו"ל

במהלך המפגש נפרוס את האפשרויות השונות ליציאה עם הצגה לחו"ל. נבין אילו חומרים יש להכין מראש, כיצד עובדים מול גופים רלבנטים ומהן  העלויות הכרוכות בנסיעה כזו. נתייחס למנטליות ולגישה שמשפיעות על אופן העבודה מול גורמים בחו"ל, ונתייחס גם לאפשרויות מימון שונות. 


מנחים ומנחות:
גליה בכרך,
יועצת ומלווה יוצרים, בעלת ניסיון ארוך שנים בניהול עמותות בתחום התרבות. מנכ"ל תיאטרון הקוקיה, בעברה ניהלה את סדנאות הבמה והיתה חלק מהקמת אי"ב, ניהלה והפיקה פסטיבלים בתחום התרבות ביניהם :  התיאטרונטו, פסטיבל אישה, אירועי התרבות של שבוע הספר, ועוד.

טל מילר, תסריטאי וכותב נאומים, מנחה לכתיבה במספר בתי ספר לקולנוע ולסדנאות פיצ'ינג בבתי הספר סם שפיגל, חשיפה, בצלאל ומכללת ספיר. בוגר מגמת תסריטאות של בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה. בשירותו הצבאי שימש ככותב הנאומים של הרמטכ"ל גבי אשכנזי ובהמשך כתב לבכירים שונים ומשונים במערכת הפוליטית. יוצר ותסריטאי ראשי של הסדרה "ויקי ואני"  זוכת הפרסים.

קובי לוי, מרצה במחלקה לתקשורת חזותית ומעצב גרפי הפועל בתל אביב. בוגר בהצטיינות לתואר ראשון של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל; בוגר בהצטיינות יתרה לתואר שני באמנות של המחלקה לתואר שני לאמנות בבצלאל והאוניברסיטה העברית. זוכה בפרס סנדברג על הישגים יחודיים בתחום העיצוב; זוכה פרס העיצוב מטעם משרד התרבות והספורט. עם תום לימודיו החל לעבוד כמעצב עצמאי והתמקד בעיצוב תערוכות, קטלוגים וספרי אמן ובעבודה עם מוסדות תרבות, מוזיאונים, גלריות, מוזיקאים, להקות מחול, בתי ספר לעיצוב ואמנות וכיו"ב. במהלך השנים הציג בתערוכות בארץ ובעולם. ב–2005 הקים את "הליגה", סטודיו עוסק בפרויקטי עיצוב מולטידיספלינריים בתחומי התרבות, האמנות והמרחבים ציבוריים.

דנה גורסקי, מפיקת על חלל, מייסדת ובעלת החברה "דנה גורסקי הפקות".

גל סבו במאית, מעצבת תנועה לתיאטרון ומורה למחול. חברת אי"ב. הופיעה ומופיעה בחו"ל עם עבודותיה.

ליאת כהן מרצה ומייסדת חברת FUNIA – מן החברות המובילות בישראל בניהול רשתות חברתיות לארגונים חברתיים וציבוריים. החברה מתמחה בייעוץ, בניית אסטרטגיה, ניהול רשתות חברתיות, קריאייטיב וניהול מדיה. מרצה במכללת ספיר במסגרת לימודי התואר הראשון בתרבות יצירה והפקה. כמו כן, מרצה ומעבירה סדנאות למגוון ארגונים ופורומים ביניהם, משרד התיירות, עיריית תל אביב, התאחדות המלונות בישראל ועוד.

ענת רדנאי, מנכ"לית אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ואמנות המופע. מנהלת, מפיקה, שותפה ויוזמת של פרויקטים תרבותיים שונים ומגוונים. צברה ניסיון בניהול מוסדות תרבות ובהפקה של פרויקטים תרבותיים רבים בקשת התחומים שבין אמנויות המופע והאמנויות הפלסטיות. עסקה ביעוץ ובליווי של ארגוני תרבות צעירים ושל יוצרים עצמאים. מרצה במסגרות שונות, ביניהן מכללת ספיר – המחלקה לתרבות, יצירה והפקה.


אודות  אי"ב

אי"ב שמה לה למטרה להיות גוף מוביל, פלטפורמה מקצועית וארגון גג ליוצרים וליצירה עצמאיים בתחום התיאטרון ואמנות המופע ("פרפורמנס") בישראל. אי"ב שואפת להעצים את שדה היצירה התאטרונית העצמאית בישראל, להשפיע על מדיניות בתחום התרבות, ליצור אופק פעולה, לפתח ולקדם יצירה עצמאית מקצועית ומעוררת השראה.

למימוש מטרותיה, העמותה פועלת בדרכים שונות ובהן: 

הנגשת מידע מקצועי ליוצרות ויוצרים: באמצעות השתלמויות מקצועיות שנוגעות למעטפת הארגונית של היוצרים, ובאמצעות הנגשת מידע רלבנטי ליוצרים

פעילות מול הממסד לטובת יוצרות ויוצרים : העמותה פועלת מול גופים שונים ובהם משרד התרבות, רשויות מקומיות, תרבות לפריפרייה, מועצת הפיס, גופים מארחים שונים ועוד. 

החברות באי"ב: באי"ב 63 חברים מן המנין. ההצטרפות לחברות מלאה באי"ב (חברות מן המנין) נפתחת אחת לשנה ברבעון האחרון. תנאי הסף מותאמים לתנאי הסף לקבלת תמיכות ממשרד התרבות, מאחר ואי"ב היא הארגון היחיד (כמעט) שיכול להגיש יוצרות ויוצרים לקבלת תמיכה זו. 

יחד עם זאת, יוצרות ויוצרי תיאטרון מוזמנים לשמור איתנו על קשר ולהעזר בנו בדרכים שונות, וכך גם אם החברות לא מלאה, אנחנו שמחים לקדם קהילת "החברים של אי"ב" בתקווה להרחיב אותה ולהעניק לה יותר ויותר מידע ושירותים שונים.