דור בא
מעין אבן
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
מעין אבן נולד בתל אביב. למד בתיכון תלמה ילין במגמת תיאטרון, יחד עם השחקניות ג'וי ריגר ותמר עמית יוסף, איתן שיתף פעולה בהמשך דרכו. בעודו בתיכון, אבן פרסם שירים פרי עטו בבמות שונות, בין היתר בכתב העת הו! ובמדור תרבות וספרות של עיתון הארץ. בשנת 2016 הוציא לאור באופן עצמאי אסופה של סיפורים ושירים תחת השם ״למה אני לא מתאבד״, אשר זכתה לסיקור תקשורתי.
קוד הנחה למנוי התרבות של תל אביב: יריב
לכולנו יש משאלות. לפעמים אנחנו מתפללים שמישהו יאהב אותנו, לפעמים אנחנו מתפללים שמישהו ימות כבר, ולפעמים זה אותו המישהו שאנחנו מתפללים שיאהב אותנו ושימות כבר. לפעמים אנחנו מסתפקים במשאלות צנועות יותר: כסף, בית, עבודה, עצמאות, חירות, רביצה מול הטלוויזיה בלב שבע ושליו, ולפעמים אנחנו לא מסתפקים ורק משתוקקים ומשתוקקים עד שהנפש מאיימת להתפקע.
לכולנו יש מציאות. במציאות לכולנו יש אבא ולכולנו יש אמא וכולנו היינו ילדים ובכולנו שוכנות המון המון המון משאלות. במציאות דור הולך ודור בא והמציאות לעולם עומדת ואין חדש תחת השמש והמשאלות עולות וממלאות את העולם והעולם איננו מלא.
לדור אין בית או כסף או אהבה ויש לו מלא משאלות כמו לילד בן עשר. במציאות הוא בן שלושים שנאלץ לחזור לגור עם ההורים. במציאות מי שאהב כבר לא אוהבת אותו. במציאות אין לו לאן לברוח מהמציאות.
״דור בא״ הוא משל מצחיק או עצוב או מצחיק וגם עצוב על המלחמה בין המשאלות למציאות, או על המלחמה בין דור לדור, או על המלחמה בינך לבין עצמך, או אולי בכלל על כל המלחמות שאנחנו נלחמים בידיעה ברורה שנידונו לתבוסה.
מאת: מעין אבן // שחקנים: אורי גוטליב, נינה קוטלר, ליר כץ ומעין אבן // בימוי: נעה וגנר // במאי שותף: מעין אבן // עיצוב חלל ותלבושות: דניאל קפלן // עיצוב תאורה: רותם אלרואי
המחזה נכתב במסגרת תכנית ״נקודת פתיחה״ של קבוצת עבודה, בליווי דרמטורגי של נועה שכטר.
תודה לתומר בן עמרם על ההירתמות להפקה.
תודה לגוני פז על ההדרכה בעבודת הבובה.
תודה לליאם שניצר על העזרה הטכנית.
תודה לשי שבתאי על הייעוץ הדרמטורגי.
תודה לנעמה מנור ולליאור זכאי על כברת הדרך שהלכנו יחד.
תודה למשרד התרבות על התמיכה.
תודה לאי״ב ולתיאטרון הבית.
מידע נוסף
מחזמר גדול מהחיים ומהמוות
קוד הנחה למנוי התרבות של תל אביב: מצקת
מדען גאון ושבור לב משתף פעולה עם המוות בכבודו ובעצמו בשביל למצוא פתרון לחיי נצח ולהציל את חייה של אהובתו.
מחזמר מצחיק, מותח ונוגע ללב עם 12 שחקנים, רקדנים ולהקה מתה.
סליחה, חיה.
זוכת פרס ״הצגת השנה״ של טקס ״קיפוד הזהב״ 2021
זכתה גם בפרסים: הבימוי (מעין אבן), השחקן הראשי (עידן אלתרמן) ושחקן המשנה (אבי דנגור)
לכתבה בתכנית סוכן תרבות, כאן 11
״אחד המופעים המצחיקים, המרעננים והמדליקים ביותר של השנה… זהב תאטרוני מפתיע״ שי בר-יעקב, ידיעות אחרונות
"שנון, מצחיק, מוטרף ולפרקים אף נוגע ללב" מאיה שחל נחום, כלכליסט
"צוות שחקנים נפלא ומתוזמר היטב, טקסטים מדויקים, בימוי נהדר״ דנה שוכמכר, מרתה יודעת
״מפעיל את הגוף והלב והמוח… אתה יוצא בתחושה של התרוממות רוח״ עינב גלילי ואור ישראלי, רדיו 102
בכיכובם של:
עידן אלתרמן / מיכאל הנגבי // ג׳וי ריגר / דנה פרידר, אבי דנגור // הראל ליסמן / עמית רייס // פאל עבאס / גיא וינטרוב // מרב צברי / עופרי סלומון // אביב הורוביץ // אלעד טל
מאת מעין אבן וגיא וינטרוב// בימוי מעין אבן // לחנים גיא וינטרוב // כתיבה והלחנה נוספות אלעד טל // ניהול מוסיקלי ועיבודים תומר רבינוביץ׳ // עיצוב תנועה וכוריאוגרפיה אביב הורוביץ // תפאורה ניב תשבי // תלבושות דניאל קפלן // תאורה יאיר סגל // סאונד יונתן ברק // עיבוד קולות גיא וינטרוב // הפקה אביב יפה // ניהול הצגה אביב יפה / שחר דוד
להקה:
גיטרות וניצוח תומר רבינוביץ׳ / ניצן צפרוני // תופים איתמר לבשטין / יובל גבעון // בס רום שני / דנה אמדו // שירה וקלידים גיא וינטרוב // שירה, גיטרה וחצוצרה אלעד טל
For Question: [email protected]
מידע נוסף
טרגדיה של רובוט
על פי המחזה "משפט פיתגורס" מאת נתן אלתרמן
רובוט מבקש לגלות מה סוד החיים ומה סוד המוות; איש מבקש לגלות מה השתבש ברובוט שלו ומה השתבש בו עצמו; אישה מבקשת לגלות מה זאת בדידות ומה זאת אהבה; אנושות מבקשת לגלות מה פשר האנושיות.
נתן אלתרמן ברא עולם שמתערבבים בו המכונה, האדם ואלוהים, המחזה עלה להצגות בודדות לפני כמעט שישים שנה מול קהל מבולבל ומבקרים זועפים, ומאז לא הציג עוד. בינתיים המדע והטכנולוגיה הולידו שפע מהפכות: המחשב האישי, האינטרנט, מנוע החיפוש, הטלפון החכם, הרשתות החברתיות, הבינה המלאכותית, ההנדסה הגנטית, הנוירוטכנולוגיה — ואלוהים בעצמו כנראה לא יודע איזה עוד מצפות לנו. אולי עכשיו, בעיצומו של העידן הדיגיטלי, הבשילה העת להפיח רוח חיים בסיפורו השכוח של הרובוט פיתגורס, ולחזור לשאלות שאלתרמן ניסח בצלילות נבואית על האדם והמכונה, המדע והאמונה, החומר והרוח, השכל והלב, האמיתי והמלאכותי, הסדר והתוהו ובוהו.
״הרובוט, אף שמקובל לראות בו את יליד העת החדשה, הוא למעשה מן הקדומים שביצירי הדמיון האנושי, ושורשיו מגיעים לרבדים עמוקים של מיתוס ואגדה. בכל זאת, המדע החדש מעמיד לפני האדם שאלה חדשה והיא שאלת העמידה אל מול חוסר כל עיקרון. המדע השאיר את האדם כשהוא נותן בידו רק את המכונה כתחליף לכל משען וסמכות וצו עליון. היקום שנחשף בידי המדע הוא נוכרי ונטול משמעות, והיש האנושי זר בו״ (מתוך: בין סיפור לספרה – אחרית דבר למחזה משפט פיתגורס מאת נתן אלתרמן).
עיבוד, בימוי ומוזיקה מקורית: מעין אבן // משתתפים: הילה לב-ארי, יניב וינגורצקי, זאב שמשוני // עיצוב תאורה: יאיר סגל // ייעוץ בעיצוב: רועי יוסף // עוזרי הפקה: אבישג אורפז וטל גלאון // תודות: דניאל כהן לוי, עמית זרקא, גל טבת, תום אבן, תמר עמית יוסף, דורי פרנס, דליה שימקו ומכללת סמינר הקיבוצים.
מידע נוסף
ברוכות וברוכים הבאים.ות לאתר החדש של אי״ב!
"*" אינדוקטור שדות חובה
איב, אי״ב EVE – ארגון
יוצרים עצמאים
בתאטרון ואמנות המופע
ע״ר 580549962
פיתוח: מילילנד / ניהול הפרויקט: נתן סקופ