אורלי רביניאן

אורלי רביניאן היא במאית ויוצרת תיאטרון. בוגרת תלמה ילין ולימודי בימוי בלונדון. הקימה את #posthome_theatre במסגרתה היא פועלת בישראל ובחו״ל. חברה במעבדת הבמאים של הלינקולן סנטר, מרכז ״וואטרמיל״ של רוברט ווילסון וקבוצת לה-מאמא באומבריה. ממקימיי קולקטיב הבמאים הבינלאומי ה-WWLab.

עבודות רצות: ״האיש עם הפרח בפה״ - עיבוד מקורי לסיפור קצר מאת לואיג׳י פירנדלו בתיאטרון יפו. טקס תה פרסי מאת אורלי רביניאן - פרפורמנס השתתפותי בחללים משתנים. ״מלחמת שוורים״ מאת מייק בארטלט בתיאטרון מרא״ה - ההצגה היתה מועמדת לפרס הצגת השנה וזכתה בפרס עיצוב הבמה בקיפוד הזהב 2017.

ביימה בין השאר בישראל: ”בחזרה לאישראל" באנסמבל עיתים/תיאטרון הקאמרי. Abigail's Mirror - מופע פרפורמנס בגלריית אלפרד. "מסריחונת" – הצגה בגרמנית עם כתוביות לעברית במרכז הבמה, פסטיבל ישראל. "אם יש עוד לא מצאתי" בתיאטרון הסיפריה. ״טיפה בים״ מחזה קצר פרי עטה בצוותא.

עבודות אחרונות בחו״ל: Her Israeli Story - Israeli Women between Art & Literature, מופע בין תחומי באיטלקית באוצרותה ובבימויה לפסטיבל Ebraica ברומא. Interior, עבודה תלוית-מקום בסינית לחלל האומנות 435 בטאיוואן. "בצלים", עבודה תלוית-מקום באיטלקית לחוף-הים בקלבריה בדרום איטליה. HONEYPOT בתיאטרון הניו-דיוראמה, לונדון. ״באבל״, תיאטרון נור במרכז לארק, ניו יורק.

noreferrer">לראיון של היוצרת בASK THE DIRECTOR

להמשך >>

הצגות רצות

האיש עם הפרח בפה

טקס תה

פרהסיה

האיש עם הפרח בפה

מאת לואיג'י פירנדלו

קונספט, נוסח עברי, עיבוד, בימוי, עיצוב חלל ועיצוב ספר: אורלי רביניאן.

בהשתתפות (לפי סדר הא׳-ב׳): יואב יפת, שירה קוריאל.

לייב על הפסנתר: עמרי דגן.

עיצוב תלבושות: לירון פניאל.

עיצוב וידאו: נמרוד צין.

עיצוב תאורה: דולב ציגל.

ההצגה הופקה על ידי #posthome_theatre בתמיכת המכונים לתרבות איטליה בתל אביב ובחיפה. ההפקה לקחה חלק ב- Pirandello150 - פסטיבל בינלאומי לציון 150 שנים להולדת המחזאי.

 

איך להתחיל ולספר את סיפור חיינו? ומה קורה כשסוף הסיפור מגיע כבר באמצע?

שחקן מבקש למצוא סוף לסיפור חייו. השחקנית שחולקת איתו את הבמה מגלמת את דמויות המשנה בסיפורו. לאט לאט השחקנית מגלה עוד ועוד נשים, שותקות ומושתקות, שמוזכרות בשולי הדף. השחקנית מבקשת לשחק את הסיפור דווקא מנקודת מבטה, והשניים יוצאים לקרב מוחות מלא תשוקה על שרביט המספר/ת. בכל אותו הזמן, גידול ממאיר ממשיך לפרוח בפיו של האיש, ומיתרי הקול של הנשים האילמות זועקים ממיתרי הפסנתר... האם יש קשר בין השחקנים לסיפורן של הדמויות? מתי נגמרים המשחקים ומתחילה המציאות ״על באמת״? והאם הסיפור הזה הוא בכלל עלינו?

קברט אינטימי, ויזואלי ופיוטי המעבד אל הבמה סיפור קצר מאת זוכה הנובל לואיג׳י פירנדלו. הדיאלוג שנכתב במקור לשני גברים מקבל פרשנות פמיניסטית עכשווית מאת הבמאית אורלי רביניאן כיצירה לשחקן, שחקנית, פסנתר מתפרק ודיו אדומה.

לדף ההצגה באתר תמונע

לרגעים מחדר החזרות

 

תאריכים

יום ה'20:0026.12.19תאטרון תמונע ת"אלרכישה >>

טקס תה

טקס תה השתתפותי מאת אורלי רביניאן ובביצועה

ההצגה הופקה ע״י #posthome_theatre בתמיכת קרן Asylum Arts ועלמא - בית לתרבות עברית.

מתי בפעם האחרונה השתתפתם בטקס תה? כבת להורים שעלו מאיראן היא שתתה תמיד תה חם, אפילו בימי הקיץ הלוהט. היוצרת אורלי רביניאן, מזמינה אתכם להתמסר לטקס תה פרסי. טקס שהוא אמיתי ומומצא, עתיק ועכשווי, זר ומוכר.

כתבה על הטקס בדה מרקר

לתמונות נוספות

פרהסיה

קונספט, מחזה, בימוי, עיצוב חלל ועריכה מוסיקלית: אורלי רביניאן.
עיצוב תלבושות ותפאורה: רות פילוסוף.
עיצוב וידאו & VJ לייב: עדו רמון.
עיצוב תאורה: דולב ציגל.
הדרכה קולית: נעם אחדות.
בהשתתפות (לפי סדר הא׳-ב׳): חן דנון-זקס, מיכל כהן-לברן, מיכאל לרנר, אנטון מקלנקו, טובית סמאי, שירה קוריאל.

״פרהסיה״ הופקה על ידי #posthome_theatre במסגרת אי״ב - ארגון יוצרים עצמאיים בתיאטרון, בתמיכת מנהל התרבות והספורט, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות וקרן אסיילום ארטס, ארה״ב.

״פרהסיה״ - החלק השלישי והאחרון בטרילוגיית #posthome_theatre של היוצרת אורלי רביניאן.

״פרהסיה״ היא ארוע מאש-אפ המפגיש בין שני טקסי מעבר, במרכזם עומדת אשה אחת המגולמת על ידי שתי שחקניות. בעולמה האחד - טקס כלולות, ובעולם המקביל - טקס לוויה.

#posthome_theatre היא טרילוגיה בימויית החוקרת ריטואלים ומסורות, במסגרתה יצרה רביניאן ״טקס תה פרסי - מופע השתתפותי״, ועיבוד מקורי לסיפור הקצר ״האיש עם הפרח בפה״ מאת לואיג׳י פירנדלו.

ב-״פרהסיה״ הקהל מתבקש לנוע בין השתתפות בשמחה לבין השתתפות בצער. התנועה בין נקודות הקיצון מבקשת לייצר מרחב נוסף, נפרד ועצמאי, בו הפיצול אפשרי ובו האשה האחת נוכחת.

לדף ההצגה באתר תמונע

לרגעים מחדר החזרות