כל השיטות מובילות לסטניסלבסקי



תיקון: 20 דק'.
שעה: 21:00

כמה פעמים נאמר: לא משנה באיזו שיטת משחק שחקן עובד העיקר שתהיה תוצאה טובה ומשכנעת? זה נכון. שיטות משחק רבות הן, אך אם להסתכל לעומקן ניתן לזהות שיש ביניהם הרבה במשותף, והרבה פעמים שיטות משחק שונות מדברות על אותו דבר רק משתמשות בהגדרות ובטרמינולוגיה שונות במקצת. אז מהו אותו המכנה המשותף לרוב שיטות המשחק בעולם? האם לא אותה שיטת סטניסלבסקי המדוברת שרבים סוגדים לה ואחרים רבים לועגים? במפגש נעסוק בניתוח השוואתי בין שיטות משחק שונות וננסה להבין האם שיטת סטניסלבסקי היא באמת "אם" כל שיטות המשחק ומה השפעותיה השונות והמגוונות על התחום כולו.

מיכאל קייט – במאי, שחקן ומורה למשחק. בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב ת"א ובוגר מגמת "בימוי תיאטרון" בבית הספר הגבוה לאומנויות הבמה במוסקבה בהנהלת קונסטנטין ראיקין (מעבדת המאסטר קמה גינקאס). שיחק בעשרות הצגות בתיאטרון יידישפיל, תיאטרון מלינקי, בתמונע, בסמטה, בצוותא ועוד. השתתף בסרטים וסדרות טלוויזיה, ביניהם: "טירונות", "עבודה ערבית" ועוד. מ-2007 עובד כבמאי תיאטרון. בין הצגותיו כבמאי: "לשכוח את הרוסטראטוס" בתיאטרון גבעתיים, "דומיית המלחים" בתיאטרון תמונע, "וניה. גירסה" בתיאטרון הבית ועוד. הצגותיו הופיעו בפסטיבלים ברחבי העולם. השתתף במספר מעבדות בינלאומיות לבימאים. מ-2015 עוסק בהוראת משחק על פי שיטת סטניסלבסקי. ב-2019 יזם והקים את מעבדת התיאטרון הבינלאומית הפתוחה "סיסטמה" שכוללת התמחות מקצועית בחו"ל.